Çarşamba, Ekim 04, 2006

Eti Wanted reklamları

Sevgili Eda Çizioğlu'nun 27 Eylül'de Ortak Defter'e yazdığı Eti Wanted'ın reklamları hakkında bir gelişme var. ( http://ortakdefter.blogspot.com/2006/09/bar-giriimi-ikolata-reklamndan-ikayeti.html#comments ) Reklam Özdenetim Yürütme Kurulu, işin, bu haliyle yayımlanmamasını istemiş. Konuyla ilgili haber aşağıda.


ETİ'NİN 'MİLİTARİST' REKLAMINA VETO 04.10.2006 10:28

Barış Girişimi'nin, Eti'nin bir ürününün reklamı hakkında, "savaş, şiddet ve silahı çağrıştırdığı" gerekçesiyle yaptığı şikâyet başvurusunu değerlendiren Reklam Özdenetim Yürütme Kurulu'nun, reklamın söz konusu haliyle yayımlanmamasını istediği kaydedildi.
Yürütme kurulunun, Eti'nin "Wanted" adlı ürününe ait açık hava reklamlarıyla ilgili yapılan başvuruyu, reklam verenin görüşünü de dikkate alarak değerlendirdiği belirtildi. Söz konusu reklamda yer alan mesajların hedef kitlesinin gençler olduğunun dikkate alındığı kaydedilen yazıda, "(Parça tesirli pirinç patlakları), (uzun menzilli karamel) ve (kamufle edici sütlü çikolata) mesajları, günümüzde dünyanın ve toplumumuzun bir numaralı sorunu olduğuna kuşku bulunmayan şiddeti simgeleyen unsurları taşımaktadır" denildi.

http://www.medyatava.net/haber.asp?id=31369

4 Comments:

Blogger Ezgi Yener said...

Wanted'ın özellikle üç boyutlu raket uygulamaları çok hoşuma gitmiş, beni şöyle bir durdurmuştu.
Kararın ağır olduğunu düşünüyorum. Bir "Günah keçisi" sendromu sezinliyorum nedense...

04 Ekim, 2006 14:26  
Blogger Ahu Serap Tursun said...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

04 Ekim, 2006 17:03  
Blogger Ahu Serap Tursun said...

Bizim eleştirdiğimiz, tasarımın uygulama alanları ya da tasarımın kendisi değildi. Biz sevgili Eda Çizioğlu'nun haberi üzerine, reklamda yer alan militarist ifadeleri eleştirmiştik. Kararı ağır bulmadığım gibi çok yerinde buluyorum. Böylece çocuklara ve gençlere yönelik ürün sunan firmalar, reklamlarında kullanacakları ifadeler için daha çok özen gösterirler. Bir ders olur umarım...

04 Ekim, 2006 17:06  
Blogger Meriç Eryürek said...

Sansürde ifrada kaçmanın sonu yok.

Masum, esprisi (tartışılır) oturmuş, fena da düşünülmemiş bir iş. Uygulamaları da yerinde. Bu ürünün ne ismini, ne yaklaşımını (tüketici olarak) benimsedim, ama "ay ay militarist, urun, koman," diye haykıracak bir yaklaşımı olduğunu asla düşünmüyorum.

Son derece yersiz, anlamsız, "biz buradayız, işimizi yapıyoruz," mesajını vermek için kurayla çekilmiş bir kampanyaya isabet ettirilip yürütülmüş yapay bir karar. Komik...

Gönül ister ki bu hassasiyeti reklamlara göz göre göre yerleştirilen ve çocuklarımıza kariyer seçimi konusunda at, avrat ve silah üçgeninde dolaşmalarını öğütleyen "bak böyle düşün ağır abi ol," mesajlarına gösterebilelim.

Ama nerede?

05 Ekim, 2006 09:56  

Yorum Gönder

<< Home