Salı, Ağustos 15, 2006

Benden duymuş olun !

70'lerde açılan efsanevi Zihni Barı hatırlayanlarınız var mı ? (Belki Bülent Şentay, Şahin Tekgündüz...)

Hayır, Kuruçeşmedeki Zihni'yi demiyorum ! Nişantaşı Bronz sokaktaki ilk ve asıl Zihni'den söz ediyorum. Evrensel bir bar kültürü olan, ilkeli, herkesin yakışmadığı, büyülü bir mekan ve ortamdı. Büyü, Kuruçeşmeye taşınınca bozulmuştu ve en başta Zihni'nin kendisi bunu biliyordu.

Şimdi sıkı durun ve çoktan duymamış iseniz benden duyun : Zihni çok yakında Nişantaşına geri dönüyor ! Hem de ne dönüş ! Zihni, tarihi bir mekanı, kendi eliyle ve büyük bir özenle restore etmiş. Adresi şimdiden söylemeyeyim ama bence Bronz sokaktaki eski düzeyi bile geçebilecek güzellikteki yeni Zihni yakın bir tarihte açılacak. Belki bir gün Ortak Defter yazarları orada buluşuruz, ne dersiniz ?

14 Comments:

Blogger Çağlar Uzunca said...

Süper olur :)

15 Ağustos, 2006 11:11  
Blogger Bülent Şentay said...

Evet, Bronz Sokak'taki Zihni'yi severdik ve sık giderdik. Çok hoş paylaşımlar yaşadığımız, bolca toksin attığımız bir bardı. Kapanmasına/taşınmasına üzülmüştüm gerçekten. Haluk Mesci'nin verdiği haberi, "Yahu dünyanın çivisi çıktı, siz hala bar muhabbeti yapıyorsunuz!" diye karşılayan olursa, haksızlık eder. Zihni anılarımızı zenginleştiren mekanlardandı çünkü. Bu nedenle kişisel tarihlerimizdeki yeri özeldir.

Hiçbir şeyin eski tadı yok ama yeni, yine, yeniden Zihni umarım beni yanıltır.

15 Ağustos, 2006 11:56  
Blogger Kağan İşmen said...

Ben Kuruçeşme'deki Zihni'yi yakalayanlardanım:)
Sevgili amcam Batu İşmen sayesinde.
Müdavimlerindendi. İlk kez o götürmüştü beni Zihni'ye.
Belki bu sefer, yeni mekanına ben onu götürürüm:)
Geliriz yani biz amca yeğen!

15 Ağustos, 2006 13:51  
Blogger Doğan Yarıcı said...

Tavanında yüzlerce melek asılıydı, nasıl hatırlamam. Sigara dumanından yüzleri, kanatları is olmuş.

16 Ağustos, 2006 14:17  
Blogger Şahin Tekgündüz said...

Kuruçeflme ünlü barlar› yutan yer oldu. Ziya, Zihni, son olarak da Ece... Bunlar benim bildiklerim. Zaten bar denince de akla Niflantafl› geliyor. Zihni olay›na çok sevindim. Bir tarih saptayal›m da orada buluflal›m. Haydi bakal›m Haluk...

Sevgili Haluk, akl›ma gelmiflken söyleyeyim. O buluflmada sana bir yaz›m k›lavuzu getirece€im. S›rf, noktalama imlerinden sonra boflluk b›rakma al›flkanl›€›n için...

17 Ağustos, 2006 11:11  
Blogger Bülent Şentay said...

Şahin abinin andığı Ortaköy Ziya da anılar beşiğidir hakikaten. O kocaman bahçesinde basmadığımız yer, boşaltmadığımız şişe, çözmediğimiz sorun bırakmamışızdır. Yazsak nehir roman olur:)

17 Ağustos, 2006 12:24  
Blogger Haluk Mesci said...

Şahincim, benim o hastalığımı yazım kılavuzu filan kesmez ! Tanısı konmuş bir hastalık (e.e. cummingsitis galiba) ve ayıp ama inan daha güzel duruyor imlenen sözcükle im arasına boşluk koyunca...

Zihni açılınca buluşacağız söz. Ama şu senin balıklı bulmacanın Çiçek Pasajını yapsak ya, sonucu bir yana bırakıp ? Koskaca bir masa yapalım Seviç'te, bütün Ortak Defter yazarları davetli olsun ve konuşmaktan çenelerimiz yorulsun... Tarih de önereyim mi ?

17 Ağustos, 2006 12:39  
Blogger Tuğçe Özel said...

Harika! Ben sizleri dinledikçe içmeden sarhoş olurum zaten! Kıhh kıh kıh!

Çocuğun adını koyalım ama! Böyle bizi heveslendiriyorsunuz sonra başka bahara kalıyor bu girişimler ustalarım... Hatırlarsanız daha önce de buluşacaktık, olmadı.

Bu sefer kesin buluşalım :))

Haluk Bey iştima yapsın, sol baştan sayalım! Birrr, ikjii, üjjj, döytt, bejj...

17 Ağustos, 2006 17:19  
Blogger Murat Kaya said...

Ben ancak yazıyorum.
Olur. Varım.
Askerdeki gibi söylüyorsak eğer: "Kiiii" diyorum

:)

18 Ağustos, 2006 01:03  
Blogger Doğan Yarıcı said...

içtima :)

18 Ağustos, 2006 09:21  
Blogger Ahu Serap Tursun said...

Yer, tarih, saat... Siz belirleyin ustalarım, ben her koşulda katılacağımın sözünü veriyorum.

Şimdiden çok heyecanlandım :)

18 Ağustos, 2006 11:25  
Blogger Doğan Yarıcı said...

ijjtima :))

18 Ağustos, 2006 14:08  
Blogger Şahin Tekgündüz said...

‹yi de, Haluk uyuyor mu?

18 Ağustos, 2006 16:29  
Blogger Haluk Mesci said...

Şahin, aşk olsun yav ! Beni ne zaman uyurken yakaladın ??

Şimdi attırıyorum teklifi ve ayrı bir mesaj olarak, ortaya.

18 Ağustos, 2006 17:45  

Yorum Gönder

<< Home