Çarşamba, Ağustos 09, 2006

Spamci Eda P.'ye

Otomobil alıp satmayı düşünüyorsaymışım, feşmekan portali mutlaka ziyaret etmeliymişim !
Eda P. adıyla, güya kişisel görüşünü yazıyormuş gibi, spam gönderen gmail adresli kişiye şu cevabı gönderdim :


Gerçek bir kişi misiniz emin değilim ama sevimsiz bir durum sizinki :
Bir kurum adresine spam atmışsınız.
Görünen o ki, bunu da otomatik adres tarayıcıların elde ettiği bir web adresi üzerinden, dikkatsiz, özensiz, saygısızca yapmışsınız.
Hedef aldığınızı farketmediğiniz şirketin, esasen iletişim işinde, reklam-marka işinde olması da sizin için bir anlam ifade etmemiş. Tereciye kokmuş bir ot satmaya kalkmışsınız.
Bütün bunlar karşısında, sözü edilen portali, işe yarayacak bir şey bile olsa ziyaret etmem ben şahsen.

Lütfen şirketimizi mail listenizden çıkarın ki bu çağdaş terbiyesizliğe bir daha hedef olmayalım.

Haluk Mesci

Not : Üşenmedim, Gmail Türkiyeye mesajınızı aynen gönderdim. Adınızı, gmail adresinizi görsünler diye. Okurlarsa tabii...

3 Comments:

Anonymous Adsız said...

Bu "spam" e-postalarla başımız hakikaten belada. Ancak burada size ve dolayısıyla buradaki dostlara küçük bir uyarı yapmak istiyorum. Bu e-postalara, tepki olarak olsa da verilen "Reply" mesajları işi daha vahim boyutlara taşıyor. Çünkü bu yolla, sizin e-posta adresinizin hala aktif ve kullanılır durumda olduğundan emin oluyorlar. Böylece piyasada pazarladıkları "bilmem kaç bin e-posta bir CD'de üstelik sudan ucuz" listelerinin içine dahil oluyorsunuz. Korkarım, bu e-postaya cevap vermeniz sonucunda size daha çok "spam" gelecek. Artık biliyorlar çünkü, bu adres aktif ve sahibi de düzenli olarak kontrol etmekle kalmıyor, e-postaları okuyor da :)

Böyle durumlarda yapılması gereken ne olabilir peki? Benim önerim iyi bir Antivirüs ve Spam Blocker programı kurmak. Örneğin PC kullanıcısı iseniz Norton İnternet Security oldukça başarılı bu konuda. yine de "spam"lerden kurtuluş yok.

Ne fena değil mi?

09 Ağustos, 2006 09:20  
Blogger Maksude Kılınç said...

Aynı uyarıyı bir gün ben de birilerine yaptım ama sistem sağlayıcım aynen Ayşe'nin söylediklerini söyledi.

Yahu hakikaten nasıl kurtulacağız bunlardan. Ben PC değil Mac kullanıyorum. Üstelik bizdeki koruyucular PC gibi güçlü değil sanırım.

09 Ağustos, 2006 10:30  
Blogger Ahu Serap Tursun said...

Son 4 yıldır bir tanesini bile yanıtlamadığım hatta okumadığım halde, her geçen gün artarak devam ediyorlar saldırmaya. Kendimi işgal edilmiş gibi hissediyorum. Azaltmanın yolları olduğunu ve bunun da bazı ekstra programlarla olabileceğini söylemişdi arkadaşlarım. Ancak yine de kurtulmak imkansızmış. En kolay yöntem hala silmek...

09 Ağustos, 2006 22:06  

Yorum Gönder

<< Home