Salı, Ekim 11, 2005

Ortak bir reklam yazarı profili var mıdır?

Reklam yazarı normal midir yoksa anormal mi? Kendisiyle barışık mıdır? Reklam yazarının ruh hali nedir? Dolduğu kabın şeklini mi alır? IQ'su Yüksek midir? EQ'sundan haber var mıdır? Kendileriyle savaşanların en başında gelen midir? Depresif
midir? Manik midir? Paranoyak mıdır? Yoksa hepsi birden midir? Kurar mı kafasında? Çok mu koşar? Çabuk mu yorulur? Kaç sene reklam yazarlığı yapılır? Jübilesi var mıdır? geriye dönüp bakar mı? baktığında ne görür?

3 Comments:

Anonymous Adsız said...

Her ne kadar “ortak profil” var mı yok mu diye sorgulasak da, bu sorulara ancak bireysel yanıtlar verebiliriz diye düşünüyorum. Hazır bu aralar kendimi “anketlere bayılırım kime ne”, “ ay sorun sorun ben söyleyeyim, çok çok anlatasım var” kategorilerinde hissediyor iken sevgili Tayfun’un sorularının bazılarına yanıt vereyim…

Reklam yazarı normal midir yoksa anormal mi?

Normalim tabii… Anormal olan müşteri temsilcileri!..

Kendisiyle barışık mıdır? Reklam yazarının ruh hali nedir? Dolduğu kabın şeklini mi alır?

Bir barışığım bir değil. Her insan gibi ama her insan gibi değil. Hangi kaba dolacağıma bağlı aslında… Belli de olmaz. Her yola gelmez.

IQ'su yüksek midir? EQ'sundan haber var mıdır? Kendileriyle savaşanların en başında gelen midir?

Vallahi IQ’mu ölçtürdüm. Biliyorum. Şimdi burada söylemeyeyim ayıp. J EQ’mu bilemeyeceğim. Kendimle savaşmaktan özel zevk aldığımı, kafamın içindeki diğer Ayşe sık sık söyler.

Depresif midir? Manik midir? Paranoyak mıdır? Yoksa hepsi birden midir?

Bipolar! Manik epizod ayrı, depresif epizod ayrı… Dönem dönem dönerim yani.

Kurar mı kafasında? Çok mu koşar? Çabuk mu yorulur?

Kurmazsam olmaz zaten. Çok koşarım doğrudur. Çabuk yorulmam. Çabuk kızarım. Kızdıkça daha çok koşarım. Ben koştukça onlar kovalar. Kovalandıkça kaçarım. Artık iş, koşmaktan çok kaçmaya dönünce, sıkılır kendim teslim olurum!


Kaç sene reklam yazarlığı yapılır? Jübilesi var mıdır? geriye dönüp bakar mı? baktığında ne görür?

Açıkçası, 5 Mart 2005 tarihinde Reklam Yazarı olarak 15 yılımı devirdiğimi söyleyeyim mi söylemeyeyim mi bilmiyorum. Lakin söyledim bile. Jübile yok herhalde. Öyle bir teklif gelmedi. Gerçi son işyerime güzel bir çağrı ile geri dönmüştüm. Niyetim de olursa burda olur jübile idi. Fakat o da olmadı. Geriye dönüp bakmasam mı acaba? Bakmayayım. Bakarsam şimdi çok uzar bu satırlar.

Bu kadar yetti mi bilmiyorum…

Affedin dostlar, pek bir yazasım var bugünlerde. Klavyeme vurdu. Özür.

11 Ekim, 2005 19:30  
Blogger trc said...

Ortak bir yazar profili olsaydı zaten o kadar çok kitap olmazdı ve sıkıcı olurdu. Aynı şekilde ortak bir reklam yazarı profili de olamaz. Reklamlar aynı olurdu. Zaten sıkıcı %50 si. Hepsi sıkıcı olurdu.

13 Ekim, 2005 16:28  
Blogger Tayfun Kısacık said...

Son yorumu okuyunca farkına vardım da fazla yüzeysel anlaşılmışım. Neyse, yine de ortak profil olmadığını öğrendiğim iyi oldu(!) tesekkur ederim.
Piyasayadaki reklam yazarlarının %99'unun profili ortaktır. Buyrun buradan cevaplayın.

17 Ekim, 2005 10:33  

Yorum Gönder

<< Home