Salı, Ağustos 02, 2005

Ayrı Düşmüş Kelimeler

Müthiş keyifli bir kitap ! Elimden bırakamıyorum !

Mehmet Kara, Ayrı Düşmüş Kelimeler, Ankara : Çağlar Yayınları, 2004. ISBN : 975-98994-4-2

Arka kapaktan : " Türkiye'de olduğu gibi değişik ülkelerde Türkçe kökenli farklı kelimelerde görülen ses ve anlam değişiklikleri konusunda çalışmalar yapılmış, ancak Türk dilinin çok eski devirlerinden bu yana aslî veya alıntı olan aynı kelimede meydana gelen ses ve anlam değişiklikleri üzerinde pek durulmamıştır.

Elinizdeki kitapta 'fono-semantik başkalaşma' terimi kullanılarak Türk dilinin genetik yapısındaki bu ikizleşme yöntemi incelemeye çalışılmıştır. (...) İkizleşen kelimeler, se değişikliğinin ardından sözlüklürde ayrı yerlerde bulunmak zorunda kaldığı için elinizdeki esere Ayrı Düşmüş Kelimeler adı verilmiştir."

Not : Çağlar yayınları zor bulunuyormuş. Ben Beşiktaş'taki Kabalcı'da aradım, bulamadım, benim için getirttiler.

2 Comments:

Blogger Erçin Sadıkoğlu said...

Kitap çok zor bulunuyor gerçekten. D&R'ların kitabın varlığından bile haberleri yok. Alkım'a az sayıda gelmiş ve bitmiş, Nezih'te de öyle. İnkılap kitapevi deseniz, demeyin derim:) Remzi ve Kabalcı kalmıştı sadece. Kabalcı'dan rica edelim en iyisi..

02 Ağustos, 2005 13:42  
Blogger polente said...

Taksim'de Simurg kitabevinde var. İsterseniz internet üzerinden de sipariş verebiliyorsunuz. www.simurg.com.tr

03 Ağustos, 2005 11:06  

Yorum Gönder

<< Home