Pazartesi, Ağustos 01, 2005

Deli İbrahim reklamcılığı !

MediaCat'in son sayısını aldıysanız görmüşsünüzdür, İz Bırakanlar dizisinde Howard L. Gossage eki veriliyor. 80'li yıllarda çeşitli Gossage yazıları çevirerek, derleyerek zamanın reklamcılık eklerinde yayınlanmasını sağlamış biri olarak bundan keyif duymam gerekir. (Bir ara, bu ekin derlemesini benim yapmam söz konusu olduysa da, bundan vazgeçen MediaCat'çi dostlarımız hızlı bir operasyonla eki hazırlayıp sunuvermişler söktörümüze, beni de bu yaz sıcağında çalışmaktan kurtarmışlar. Allah razı olsun onlardan.) Ek ağırlıklı olarak The Book of Gossage'da ne varsa onu Türkçe söylemenin ötesine pek geçemiyor ama, yine de genç reklamcılar için edinilmesi şark, değerli bir kaynak.

Ne var ki, eke, Hulusi Derici'nin sponsor olup arka kapağa kendi reklamcılığı için pay çıkartan bir yazı yazdırması karşısında güleyim mi ağlayayım mı bilemedim. Üstad Derici "Gossage reklamcılıktan değil, dandik reklamcılıktan nefret ediyordu. Aslında reklamcılığa aşıktı . İzleyici salak yerine koyan, samimiyetsiz reklamcılıktan nefret ediyordu. Dandik fikirlere bol frekans ve bol para savuran Deli İbrahim reklamcılığından nefret ediyordu. Büyük fikirlerin düşük frekansla da büyük sonuçlar doğurduğunu, dandik fikirlerin ise bol frekansla bile zavallı sonuçlar yarattığını inançla söylüyor ve yaptığı işlerle bunu kanıtlıyordu. Vesaire vesaire... Aynen bizim gibi.' buyurmuşlar.

Sektörümüzün böylece tescil edilen yeni kavramı Deli İbrahim reklamcılığı hayırlı ve uğurlu olsun.

Aklınıza mukayyet olun.