Salı, Mart 08, 2005

'Yazarlık Üstüne'

27 Mayıs 1979 tarihli Milliyet, Çetin Altan'ın 'Şeytanın gör dediği' köşesinden şu yazıyı saklamışım :

Jules Renard'dan Seçmeler : Yazarlık Üstüne

Yazdığın şeyin içine bir parça ay ışığı koy *** Yazmak kücük i'lerin üstüne kocaman noktalar oturtmaktır. *** Şayet hayranlarımın hepsi kitaplarımı alsaydı, sayıları daha az olurdu. *** Her şeye rağmen, yazarlık mesleği, gülünç duruma düşmeden, para kazanmanın başarılabileceği tek meslektir. *** Beni ilk kez okumadan ikinci kez okuyabilme olanağı bulunsa, çok daha fazla sevilirdim. *** Bazen sevmediğimiz bir eleştirmenin eleştirisi, sevdiriverir bize eleştirilen kitabı... *** Bir yazı adamı gerçekten yazı adamı olmalı. Gerisi edebiyattır. *** Edebiyat, hiçbir kabiliyeti olmayan kişilere, durmadan dinlenmeden, tekrar tekrar kabiliyetin olduğunu kanıtlama sanatıdır. *** Bir yazarın mesleği, yazmayı öğrenmektir. *** Yazmak için yaşamalı, yaşamak için yazmamalı...

Reklam yazarlığı için de okunabileceğini düşünmüşümdür hep.

2 Comments:

Blogger Tayfun Kısacık said...

Reklam Yazarlıği zor iş. Meşakkatli iş. Her gün üzerinde düşünülmesi gereken bi iş. Bin düşünüp bir yazmayı gerektiren bir iş. Akıllı işi değil bir kere. En azından ben öyle düşünüyorum. Zaman zaman dev gibi hissettiren, zaman zaman Sullivan'in kitabinda dile getirdiği gibi "ben kim oluyorum da bunca insanı etkilemeye calışıyorum" dedirten bir iş. Reklam yazarı dünyanın en yalnız insanı. Yalnızlığı seven bir insan ama.
Açık ofisleri kapatın! Bir yazar için en tehlikelisi onlar. Beni yalnız bırakın, çalışmak istiyorum, çalışırken benden birşey istemeyin, calışmamın dışında. Beni yalnız başıma düşünürken görürseniz, sevinin. Birazdan yanınıza geleceğim elimde bir tasla, çırılçıplak, euraka! euraka! diye çığlıklar atarak.

08 Mart, 2005 21:10  
Blogger Önder Öncel said...

...hayata bi'türlü siğamayandir, şu ipliği şu iğnenin deliğinden geçirir misin bi' zahmet denilendir, sonra da teyelleri atması gerekendir, aslinda kendi söküğünü dikemeyendir, ama dikiş tutturması gerekendir, taka tukaları alııp, taka tukacıya taka tukalattırmaya götürmesi gerekendir ama taka tukacılar taka tukalamazsa taka tukaları alıp geri gelmemesi gerekendir, pozitif, işine aşık, heyecanlı olması gerekendir, vurdu mu devirmeli, çaktı mı ses getirmelidir, ortalığı kasıp kavurması, sonra da silip süpürmesi gerekendir, gereğini düşünmesi gerekendir, reklam yazarı hep olması gerekendir, hangi ıssız adaya düşülse yanımıza mutlaka alınması gerekendir, reklam yazarı çok "gereken" bi'şeydir.

09 Mart, 2005 13:11  

Yorum Gönder

<< Home