Cumartesi, Şubat 26, 2005

Reklam Yazarı nedir? Kimdir? Ne demektir?

Belki dedim, burada, imece usulü, şu, zamanla işi adını aşmış "reklam yazarı"nın karşılığını birlikte arayabiliriz. Ne dersiniz?

Reklam Yazarı: Fr. Bir şeyi halka tanıtmak, beğendirmek ve böylelikle sürümünü sağlamak için söz, yazı ya da resim kullanarak çaba gösteren kişi, meslek mensubu.

Ali Püsküllüoğlu Çağdaş Türkçe Sözlük'te (Maya 1980) böyle tanımlıyor reklam yazarını. Başka sözlüklerden de alıntı yapar, kökünü çıkarırız. Ben kendimce içeriden birkaç ek yapacağım.

Yazdığını silebilendir.

Gerektiğinde yazmayandır.

Hep araştırandır.

Ortağını, ortalığı, kavramı, hemen her şeyi toparlayandır.

Sanat yönetmeni bir şişe gazozsa, reklam yazarı açacaktır.

Keratadır.

Bazı dönemler sürekli "yani" diyendir.

Bir anda kendini ortaya itilmiş konuşurken bulandır.

En çok sigara içendir.

İş bitince uysaldır. Yani hep huysuzdur.

Adında "yazar" var diye "Neden kitap yazmıyorsun?" diye sorulandır.

Mesleğinin, kitap yazmasını engellediğini düşünendir.

Az yetişir. Turfandası zor bulunur. Mostrası tercih edilmez.

Okulsuzdur.

Sözsüz bir reklam filminin yazarıdır da, neden başlıksız, metinsiz bir ilanın sahibi olabileceği akıllara gelmez, üzülür.

Yazmaktan korkar, nefret eder, zorla yazar, yazdıkça açılır, yatışır, mutlu olur, korkusu geçer, sever, çok sever.

Yazdığının kılına dokunulmasından, kırmızı yaratıcı yönetmen kalemlerinden nefret eder.

Çoğunlukla, belki de her zaman, kaleminin bir türlü düşüncesinin hızına yetişemediği biridir.

Sağlığıyla oynayarak sağlama yapar.

Yazdığı metinle çıkış almadan vedalaşamaz.

Bir noktada yazdığı her şeyin değersiz olduğu düşüncesine kapılan kişidir.

3 Comments:

Blogger Haluk Mesci said...

Altına başkasının markası-logosu geleceğini bilir, ama yazıyı kendisi için yazar.

Her yazısında küçücük de olsa bir arka kapı bırakır : Toplam kaç sözcük yazarsa yazsın, en az birini kendine saklar; kendi istediği için koyar yazıya.

Bu yüzden hurufîdir de. Belli bir sonuç için Ebced düşürmekle yükümlüdür. Ha ürün, marka, brif, mevzuat, strateji, yazım kuralları; ha ebced, hevvez, huttiy, kelemen, se'fes, karaşet, sehaz, dazığ...

27 Şubat, 2005 13:04  
Blogger Başak Kanat said...

Çok okur, çok düşünür.

İnce eler, sık dokur.

İşi hiçbir zaman bitmez.

Anlatılması gerekeni, kısıtlı bir süre ve alanda anlatmakla yükümlüdür.

Yazdığı her sözcüğün bir işe yaraması gerektiğini bilir. Çünkü fazladan yazdığı her sözcük paraya dönüşüp, çöpe gidecektir.

Yazı ve fikir işçisidir.

Empati sahibidir.

Açık fikirlidir.

Kafası karışıktır, ama bu durumdan kurtulup basit düşünmesi gerektiğini bilir.

Bir süre sonra, okuduğu her cümleyi baştan yazma hastalığına yakalanır.

Meraklıdır.

İşini sever. Zaten bu işin sevilmeden yapılamayacağını düşünür.

28 Şubat, 2005 17:15  
Anonymous Adsız said...

"7,5 santime sığacak bir şey yazsana" denilebilecek tek kişidir

18 Ağustos, 2005 18:59  

Yorum Gönder

<< Home