Cuma, Mart 30, 2007

Kirlenmek gerçekten güzel midir?

KİRLENMEK GÜZELDİR sloganını hiçbir zaman sevemedim.
Birkaç arkadaşım görüşümü paylaşmayınca da üzerinde durmadım.

Ta ki…

Yanlış buluyorum bu sloganı…
Ya da ne bileyim, eksik, doğru ifade edilmemiş, ıskalamış…

“Terlemek güzeldir” gibi bir şey mi olmalıydı diye düşündüm…
Çalışıp çabalamayı, uğraşmayı terlemekle ifade ederiz, kirlenmekle değil…
Ama ter, Omo için kirlenmek kadar doğru durmuyor…

Ama KİRLENMEK GÜZELDİR!?


Yıllar önce, hangi su reklamıydı, sloganı şuydu:
İYİLİK ONUN ÖZÜNDE VAR!! (Ünlemler benim)

İYİ SU dediğimizde oluyordu da
böyle “İyilik onun özünde var” dediğimizde
şunu demiş oluyorduk:
BU SU AHLAKLIDIR!

Buradaki gibi bir şeydi KİRLENMEK GÜZELDİR’deki sorun,
ama buradaki kadar isabetli bulamıyor, açıklayamıyordum yanlışını…

Ama şimdi buldum, son reklam filmi için Omo’ya teşekkür ederim:)

Biliyorsunuz, çocuklar maç yapmak için karları temizleyip kendilerine saha açıyorlar ve filmin sonunda şöyle deniyor:

HİÇBİR BEYAZ BİZİ DURDURAMAZ! (Ünlem benim)

Laf filmle çok iyi bağdaşıyor; “beyaz” derken karı, kışı, engelleri kastediyor ama cümleye bağımsız baktığınızda amacı beyazlatmak olan bir deterjan markasının söyleyeceği laf mı!

Sanki altına atılan imza Omo’nunki olmamalı!

HİÇBİR BEYAZ BİZİ DURDURAMAZ!
İMZA: KİR(LER)

Bir de şöyle okuyun:
HİÇBİR BEYAZ BİZİ DURDURAMAZ
KİRLENMEK GÜZELDİR!!!!

Eyvah!
Anti-beyaz tim gibi bir şey algılıyorum ben:)


NOT:
Kitaplık dergisi, Mart sayısında bir kitapçık eki verdi.
Eser Gürson un yazdığı bir İlhan Berk kitabı…
Adı şu:
İLHAN BERK’İ DERLEYİP TOPLAMA DENEMESİ! (Ünlem benim)

Sanırım şunu söylemek istemiş Eser Gürson:
İLHAN BERK’İ KENDİMCE DERLEYİP TOPLAMA DENEMESİ
Ya da
İLHAN BERK’İ ZİHNİMDE DERLEYİP TOPLAMA DENEMESİ

İlhan Berk fark etmiş midir acaba…

1 Comments:

Blogger Ali Algür said...

Yazar, yazmalı. Edepli ve edebi yazmalı. Yazdığı her kelimenin ağırlığını tartmalı, hafiflikten kaçınmalı.


Yazar, çizmeli. Vermek istediği mesajın altını çizmeli.
Eğer mesaj yanlışsa üstünü çizmeli, doğrusunu aramalı.


Yazar, okumalı. Eline geçen basılı malzemelerin hepsini okumalı. Tapaj hatalarını görebilmek için okumalı. Hariçten gazel okumamalı.


Yazar, bilmeli. Haddini bilmeli. Bugüne kadar, mesleğine ne katmış, hangi işi parmakla gösterilmiş, önce bunun cevabını vermeli.


Yoksa ne farkı kalır, reklam yazarının yazar kasadan?


Saygılarımla.

31 Mart, 2007 20:22  

Yorum Gönder

<< Home