Cuma, Mart 23, 2007

Bir bavuldan çıkanlar...

Orhan Pamuk'un Nobel konuşmasını topladığı "Babamın Bavulu"nu okuyorum. Şöyle diyor; "Otuz yıldır yazıyorum... Otuz yıldır aşağı yukarı her gün on saatten az olmamak üzere bir odada, masamda yazıyorum. Ortaya çıkarabildiğim, yayımlayabildiğim miktar, bu otuz yılda ortalama her gün yarım sayfadan da az. Üstelik büyük ihtimalle benim "iyi" dediğim ölçüden de biraz eksik. İşte size mutsuz olabilmek için iki büyük neden..."

Bu satırları okurken hem aferin dedim hem de kendi adıma utandım. Onun adına ise şunları yorumladım; adam işini ciddiye alıyor ve mesaisini tam veriyor. Adam üretiyor, beğensin ya da beğenmesin sonunda süzülmüşlerden iyi birer kitap çıkıyor. Onun beğendiğinden daha fazlasını da okurları beğeniyor.

Sonra da kendime baktım; kadın işini ciddiye almıyor, mesaisinden eskiden olduğundan daha fazla kaytarıyor. Üretiyor, evet, iki adet bitmemiş romanı, bir adet tam irdelemediği şiir dosyası, iki adet yarım kalmış sahne oyunu, yeniden elden geçirilip kitaplaşması gereken radyo çocuk oyunları bir de milyar tane reklam metni var. Sonuç; ayıp olacak biraz affedin ama bi bok yok!

Kendime şunu söyledim; sayın ağustos böceği, hiç çalışmadan, bu kadar tembellik yapıp yaşamaya daha çok zaman ayırırsan, tabii ki senin bir nobel ödülün olamaz (!).

Politikayı ve başarılı bulduğum kişisel reklamı bir yana bırakırsak, adam çalışkan yahu. Eğer dedikleri doğruysa - ki niye yalan söylesin - adam feci çalışkan. Eh çalışanın elması kızarıyor.

Çok önemli not: Yine de bir eleştirim var! Biri Orhan Pamuk'a "ya da" ile "ve" bağlaçlarının önüne ya da arkasında virgül gelmeyeceğini söylesin tanrı aşkına. Taktım mı takıyorum işte...

3 Comments:

Blogger Hatice Üzgül said...

:))) Ben de ne zaman Orhan Pamuk okusam, o imla hatalarına takılmaktan yorulurum.Duyduğum kadarıyla redaktörle falan çalışmıyormuş. Bilmiyor, hata yapıyor ya da dil bilgisine önem vermiyor olamaz! Bu başka bir şey, ama ne?..

Orhan Pamuk'un neden böyle bir tutum takındığını bilen varsa lütfen buradan paylaşsın. Vallahi okuduğumdan bir şey anlamıyorum!

24 Mart, 2007 16:35  
Blogger Tuğçe Özel said...

Bildiğim kadarıyla kağıt ve kalem kullanarak kitaplarını yazıyor. Yani bizim gibi teknolojiyi kullanmıyor. O yüzden, Orhan Pamuk'un kaleminden dökülen kelimeleri, birileri baskı için hazırlamak zorunda. Yani Orhan Pamuk hata yapmamıştır, kesin bir başkasının işi bu :)

26 Mart, 2007 10:52  
Blogger Tuğçe Özel said...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

26 Mart, 2007 10:52  

Yorum Gönder

<< Home