Çarşamba, Eylül 27, 2006

Yazarına kapak olan reklam.

Sivri zekalının biri temel fıkrası gibi dökülmüş bunu büyük olasılıkla.
Ama cam şişe 1 lt kolalar tarihe karıştıktan sonra Türkiye'de peydah olan bu kapak altı promosyonlarının benim de tiksindiğim tarafıdır.
Kapağın altında "tekrar deneyiniz" yazar.
Daha da sinir bozucu bir versiyonu vardı bu sözün. Hatırlayamıyorum. Hatırlayan olursa tazelesin lütfen. Aslında yeni öneri şöyle de olabilir:
"Bu kez midenizi delemeyeceksiniz. Israrla deneyiniz."
...
KARADENİZLİ VE COCA COLA
Aldığı 2 litrelik Coca Cola'nın kapağında "Tekrar deneyiniz" yazısını gören Karadenizli, önce denemeleriyle, sonra da açtığı davayla gündeme oturdu... Konuyla ilgili açıklama yapan davacının avukatı İdris Karadeniz "Müvekkilim marketten aldığı 2 Lt.lik kampanyalı coca-cola ürününün kapağını açtığında hediye çıkmadığını ve tekrar deneyiniz yazısını görmüş. Bunun üzerine kapağı kapatıp tekrar açmış ancak yine aynı şey. Bunun üzerine tam 4246 defa deneme yapmasına rağmen hediye çıkmamıştır. Coca-Cola şirketinin tüketiciyi dolandırdığını düşünen müvekkilim şirkete dava açmaya karar vermiştir. Biz de bugün gelerek dava dilekçemizi adliyeye teslim ettik. 10 bin YTL. maddi tazminat talep etmekteyiz" dedi. Davadan haberdar olan Coca-Cola yönetimi adına açıklama yapan bir şirket yetkilisi olayın çok komik olduğunu ve artık Karadeniz bölgesine gönderilen ürünlerin kapağına "Başka Şişede İnşallah" yazmayı düşündüklerini söyledi.

1 Comments:

Blogger Çağlar Alkaya said...

Asıl niyetim;
Türkçe'nin çok tatlı bir tarafı olarak hep eğlendiğimiz, çoğu zaman yaratıcı fikirlerin mayası yapıp ekmeğini yediğimiz 'anlam kayması'nın değişik bir yüzünü hatırlatmaktı. Yazarken atlamışım. Yeni fark ettim.
"Reklam Yazarına Kapak" filan sevimsiz kaçmış. Münasebetsizlik ettiysem affola. :)

28 Eylül, 2006 20:14  

Yorum Gönder

<< Home