Pazar, Nisan 23, 2006

Bildiğimiz reklamın sonu (mu) ?

Yakın zamanda bu konu ile birçok kitap okudum. Değişen tüketici profilinin ve alışkanlıklarının yanında, doymuş pazarın daha büyüyememesinden mütevellit, müşterilerin sorunlarına çare bulmakta zorlanan iletişim yöntemlerinin değişeceğine dair hemen her kafadan ses çıkıyor.

Bildiğimiz pazarlamanın artık bildiğimiz gibi olmayacağı söyleniyor.
Belki bu konu ile ilgili daha önce uzun sohbetleriniz olmuştur ama, ben sektöre yeni giren biri olarak bu karmaşayı yaşamaya henüz başladım.

Okuduklarımın sanal gerçekliği ile, içinde bulunduğum gerçek gerçeklik farklı gibi...
Yani okuduğum, öngörülen ölümler henüz gerçekleşmedi.
Ya da bana öyle geliyor...
Ya da ben sezinleyemiyorum?
Belki ikisi birbirinin içine geçmiş, iki farklı olgudur? Belki bu ikisi aslında birbirlerine karşı değildir? Belki yeni pazarlama sadece eskisinin biraz geliştirilmiş halidir?

Gerçi bu durumda bildiğimiz pazarlama öldü diymeyiz?..
Tamam ikisinin arasında fark olur; ama bu durumda da yeni pazarlamanın eski pazarlamyı çürüttüğünü, ona "karşı" geliştirildiğini de göstermez.

Biraz değişik ve gelişik olur; bu da fark yaratır. O kadar...

Yani ben okuduklarımı bir kenara yazıp, eski reklam anlayışını da en ince ayrıntısına kadar öğrenmeliyim! Değil mi?..

Kafanızı karıştırdıysam, kusura bakmayın! Biraz karışık bir konu da... :)))

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home