Pazartesi, Kasım 07, 2005

"Doğruk"

Bir şey çalışıyorum ve 'doğruk' diye bir sözcük estirdim. Var mı yok mu diye merak edip aradım.

Bazı Ticaret Odalarının sitelerinden "TS Tüzüğü madde 29'a göre taahhütname; Fuarcılık alanında faaliyet gösterecek şirketlerin ortaklarına ve müdürlerine ait savcılık doğruk belgesi..." diye bir şey çıktı. Belli ki yasayla veya yürütmeyle ilgili.

Ne olduğunu anladığımı sanıyorum. Yine de TDK sitesine girdim, arattım. Böyle bir sözcük bulunamadı diyor.

Bilgisi olan var mıdır ?

5 Comments:

Blogger Başak Kanat said...

Belli ki "doğmak" sözcüğünden türemiş... "Doğurulmuş, yaratılmış, türemiş" anlamına geliyor olabilir mi? Google'da yaptığım bir tarama sonucunda eski Türkçe'deki "törük" kelimesinden geliyor olabilir gibi bir sonuç çıkardım...

Ama emin değilim tabii, siz ne dersiniz? :)

07 Kasım, 2005 11:55  
Blogger Haluk Mesci said...

Bence 'doğru' ile dolayısıyla da 'doğrulama' ile ilgili daha çok. Buna göre, 'doğruk' savcılığın vereceği sabıkasızlık durumunu doğrulayan belge olabilir. Ama ilginç değil mi TDK'da bulunmaması ??

07 Kasım, 2005 12:14  
Blogger Bülent Şentay said...

"Havsa ilçesinde dağ yoktur. Kuzey-güney doğrultusunda sıralanan tepeler vardır. Bu, az yükseltili yayvan tepelerin en yükseği, Doğruk Tepe’dir."

TDK sitesinde yer almayan ve elimin altındaki hiçbir sözlükte bulamadığım "Doğruk" kelimesi bence de "doğruluk" tan geliyor gibi... Yukarıdaki alıntıdan yola çıkarak Havsa'daki bu tepenin "doğru" yani düz (dümdüz) yükselen bir tepe olduğunu varsaymak geliyor içimden!

07 Kasım, 2005 14:30  
Blogger Nokta Çelik said...

Ben de birkaç sözlük karıştırdım ama bulamadım. Sözlükler de yer almasa da "doğruk" soyadlı epey kişiye rastladım.

08 Kasım, 2005 16:45  
Blogger Nokta Çelik said...

Pardon, 'sözlüklerde' bitişik yazılacaktı:)

08 Kasım, 2005 17:06  

Yorum Gönder

<< Home