Pazar, Kasım 06, 2005

Reklamcı olmak isteyenlere

Hürriyet gazetesi İnsan Kaynakları ekinden bir ilan;

Reklamcı olmak isteyenlere

Reklam ustasından, gerçek reklam ajansı ortamında, Uygulamalı Reklamcılık Eğitimi Semineri.
(Seminer sonunda katılımcılara sertifika verilecektir)
Detaylı bilgi ve başvurular için
Tel: 0216 550 14 40

Aylarca hiçbir ücret ödemeden 'staj' adı altında eleman çalıştırmak yeterli olmayınca, iş öğretiyoruz işinize gelirse diyerek, hem çalıştırmak hem de para mı almak istiyorlar acaba?

2 Comments:

Blogger Melih Cılga said...

Bu ilandaki telefon numarası, "Feridun Hürel Yaratıcı İletişim" isimli ajansa ait:

http://hurelonline.com/fh/iletisim.html

Bozell Poyraz'ın eski yaratıcı yönetmeni Feridun Hürel'in sektörün eskilerinden olduğunu, Marmara Üniversitesi'nde reklamcılık dersleri verdiğini biliyordum...

Bir zamanlar "Reklamcılar Derneği asbaşkanı, Reklam Özdenetim Kurulu üyesi ve Reklamcılık Vakfı kurucu üyesi" olduğunu ise bilmiyordum, açıkçası...

Dünkü Hürriyet'e verdiği ilanda kendisini, uygulamalı derslerin yapılacağı "kurum"un da önüne çıkartarak, ilanın ilk satırında kendisinin bir "reklam ustası" olduğunu vurgulamak gibi "talihsiz" bir üslubu olduğunu da bilmiyordum ayrıca...

Bu ilana başvuracak adaylara vereceği "sertifika"nın hangi kurum adına düzenleneceğini ve bunun sektördeki diğer ajanslar nazarında ne kadar geçerli bir "eğitim belgesi" olacağını da bilmiyorum ve merak ediyorum tabii ki...

Kısacası, bütün itirazım, ilanın yazılış üslubuyla ilgili:

İnandırıcı ve güven verici olmak için, doğal olmayan bir çaba harcandığını düşünüyorum...

07 Kasım, 2005 17:13  
Blogger Deniz Ural said...

Reklam yazarlığıyla ilgili eğitimlerin neden bu kadar pahalı olduğunu merak ediyorum.
Reklamcılık Vakfı'nın Aralık- Ocak gibi başlayacağını öğrendiğim Reklam Yazarlığı eğitimini dört gözle bekledim. Beklediğim an geldi çattı. Sonra da 2200 YTL gibi bir paraya çarptı, kırıldı, tuz buz oldu.
Bu eğitimlere zaten mesleğin başında olan kişilerin katılacağı açık. Bu kişilerin de ajanslarda genellikle stajyer olarak beş para almadan çalıştıkları daha da açık.
RV'den bu durum için yardım istedim. İndirim, burs, vs. ne olursa. Ama yardımcı olamayacaklarını, yapabilirsem yaratıcılığımı gösterip kendime bir sponsor bulabileceğimi söylediler. Tabi ki mümkün olmadı, olamadı.
Bu işler gönül işi değil elbette, parayla dönüyor, anlıyorum. Ama benim durumumda olan birçok kişiyi de anlmalarını bekliyorum.

08 Kasım, 2005 13:42  

Yorum Gönder

<< Home