Salı, Kasım 01, 2005

Her gün yeni bir sözcük...

Belki çoğumuz için yeni bir haber değil ama, dil öğrenmenin hiç bitmeyecek, hayat boyu sürecek eğlenceli bir yolculuk olduğunu düşünenlere ilginç gelebilir:

Türk Dil Kurumu, Türkçe Sözlük'ten sözleri ve yabancı kelimelere Türkçe karşılık önerilerini, bilgi@tdk.org.tr veya bilgi@tdk.gov.tr adresine başvuranlara her gün düzenli olarak gönderiyor...

Öte yandan, bu hizmetin duyurulduğu sayfaya "kullanıcı dostu arayüz tasarımı" anlamında alıcı gözle baktığımda, devlet bürokrasisinin soğuk ve mesafeli "yüzünün" artık genlerimize kadar işlemiş olduğunu düşünmekten de alamadım kendimi...

Ayrıca, benzer bir "günün sözcüğü" hizmetini Merriam-Webster'ın da verdiğini hatırlatayım...

1 Comments:

Blogger Murat Kaya said...

Beceremeyen tek ben miyim? Bu hizmete üye olmak için mail atıp da bir türlü cevap alamayan başka birisi daha var mı? Hem de bir kaç defa denedim. Acaba Türk Dil Kurumu'nda sabıka kaydım mı var?:)

Merak ettim de...

07 Kasım, 2005 09:37  

Yorum Gönder

<< Home