Bilgi Mimarisi ve Etkileşim Tasarımı: Yeni bir uzmanlık alanı...
Ticari amaçlı bir web sitesi için içerik yazmamız istendiğinde, Bilgi Mimarisi ve Etkileşim Tasarımı denilen yeni uzmanlık alanlarından "rol çalmak" da, bir reklam yazarı olarak ister istemez görev ve yetenek tanımımızın içerisine giriyor...
En basitinden, nereye link verirsek hangi sayfaya bağlanmalı ya da hangi ziyaretçiler hangi içeriğe en kolay nasıl ulaşırlar gibi temel sorular da "sınır tanımayan" reklam yazarlarının meseleleri arasında bugün.
Amerikalıların "Information Architecture" dediği konunun hem isim babası hem de öncülerinden sayılan Richard Saul Wurman'ın yazdıklarını okuyorum bir süredir: Bilgiyi çekici ve anlaşılır biçimde sunmanın yeni yollarını geliştirmek, Wurman'ın temel meselesi...
Olayı sadece web sitesiyle de sınırlamayıp, müşterinin/kullanıcının bir ürün ya da hizmetle yaşayacağı "etkileşim" üzerine düşünmek de gerekiyor bana sorarsanız. İtalya'daki Ivrea Institute, bugün "Interaction Design" konusundaki sağlam kaynaklardan birisi...
Sonuç olarak, özellikle bizden bir kuşak daha genç olan reklam yazarlarının yeteneklerini geliştirirken sınır tanımamaları gerektiğini düşünüyorum...
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Home