Çarşamba, Aralık 20, 2006

Uygulama farkı mı, adamlar yapmış hissiyatı mı?

"17 yaşımda cinayetten hapse girdim.
19 yaşımda meteliksizdim ve kalbim kırıktı.
22 yaşımda neredeyse boğuluyordum.
....
....
....
29 yaşımda hafızamı sildirdim. Daha fazla felaket yaşamamak için American Ekspress kullanıyorum."

Reklamın sesini daha iyi hatırlayamıyorum. Bekledim ancak bir kez daha izleyemedim de! Aşağı yukarı böyle bir şeydi.

Bir taraftan reklamında yıkılan İ, S, T, A, N, B, U ve L harflerini gösteren ve 'İstesek de istemesek de İstanbul'da büyük ve yıkıcı bir deprem olacak.'diyen Art Canadian'ın beni bu kadar korkutmaya hakkı olmadığını düşünüyorum, bir taraftan da American Ekspress reklamı beğeniyorum. Belki felaketi kişiselleştirdikleri zaman içimiz rahatlıyordur. Anlayamadığım bu reklamı beğenmenin içimi neden rahatsız ettiği?


Not: İstesek de istemesek de ne demek ki? İsteyen mi var?

4 Comments:

Blogger Çağlayan İbiş said...

Yukarıdaki sözleri söyleyen adamın American Express'le ne ilgisi olduğunu çözemedim, dahası aynı reklama sıkıştırılan İstanbulda'daki olası depremle American express'in ilgisini hiç çözemedim.

Ben mi garibim yoksa reklam mı onu da çözemedim.

Reklam ilginç... Deprem korkutucu... Adam garip...

Filmin adresi var mı?

20 Aralık, 2006 17:11  
Blogger Vahide Tandelen said...

İkisi ayrı reklamlar. Art Canadian Evleri reklamında yıkılan harflerle İstanbul'da deprem olacak, bizden ev alın diyor. Ben de reklamında beni korkuttuğu için bozuluyorum.

American Ekspress yazının başındakileri anlatan bir kadını gösteriyor. Kadın hayatı boyunca kötü şeyler yaşamış. En sonunda hafızasını sildirmiş. Başka felaket istemediği için de bu kartı tercih ediyor.

Her ikisi de felaket yaşamamak için beni seç diyor. Birini beğenmedim. Diğerini beğendim. Nedenini sorguluyorum. Filmleri arıyorum. Henüz bulamadım. Bilen/bulan haber verirse iyi olur.

20 Aralık, 2006 17:43  
Blogger Okan Akan said...

American Express reklamında oynayan sanıyorum Kate Winslet. Oynadığı filmlerin konuları üzerinden dramaturjiyi anlatıyor ve gerçek yaşamda güveni ön plana çıkarıyor.

Art Canadian Evleri reklamı ise bana da itici geliyor.

20 Aralık, 2006 21:52  
Blogger İnci Vardar said...

American Express reklamını şuradan izleyebilirsiniz:
http://www.youtube.com/watch?v=H1zJk0Mx-n4

22 Aralık, 2006 10:10  

Yorum Gönder

<< Home