Türk reklam sektörü için bazı yeni terimler...
Aboovvv dı layn: Abboovv dedirtecek güzellikteki ilanlara verilen ad
Degetlayn: Olmayacak zamanlarda “dedlayn” diye gelen müştem arkadaşlara verilebilen bir cevap türü
Noluyo layn? : İşlerdeki yoğunluk seviyesinin aşırı yükselmesi hali
Şampanya: Kampanyanızın elinizde patlaması hem de pahalıya patlaması
Mecra peşinde koşmak: Peşinde koşmaktan hiç bıkmayız. Hep yenisini hep yenisi isteriz.
Cüruf: Brif kötü ya da imkansız zamanlıysa ya da o gün havanızda(!) değilseniz ortaya çıkan iş
Hedef dütle: İdıyıt puruuf, idıyıt puruf! diye diye malum kitleyi habire düt-leme
Badikopil: Türlü şekillerde “piç” edilmiş ilan metni
Hadilan ! : Işık hızında yetiştirilmesi gereken ilanlarda kreatif direktörünüzün sizi motive etmek için söylediği sihirli sözcük
Müştemilat: Müştemlerin müşterilerle bir olup işinize yaptığı tüm eklentiler... ( bayii listesi, şok fiyat patlangoçu, inanılmaz fırsat balonu, detaylı kampanya mekanizması, olmadı milli piyangonun yasal yakarizması...
Logosantrik: Logoyu sağa alalım, yok yok bi tık sola alalım, oldu olucak ters çevirelim, bi de böyle görelim merkezli yaklaşım
Logo zortlatması: Bir tür logosantrik durum. Biraz daha, biraz daha büyütelim derken logonun ilandan zortlaması
Kurumsal çimdik: Kurumsal kimliğe uymadığınızda müşterinizin size attığı şey
Stratejik pilavlama: Bir kaşık ondan bir kaşık bundan oh oh bir kaşık da şu markanın stratejisinden alalım diyerek oluşturulmaya çalışılmış planlama
"devam edebilir..."
Degetlayn: Olmayacak zamanlarda “dedlayn” diye gelen müştem arkadaşlara verilebilen bir cevap türü
Noluyo layn? : İşlerdeki yoğunluk seviyesinin aşırı yükselmesi hali
Şampanya: Kampanyanızın elinizde patlaması hem de pahalıya patlaması
Mecra peşinde koşmak: Peşinde koşmaktan hiç bıkmayız. Hep yenisini hep yenisi isteriz.
Cüruf: Brif kötü ya da imkansız zamanlıysa ya da o gün havanızda(!) değilseniz ortaya çıkan iş
Hedef dütle: İdıyıt puruuf, idıyıt puruf! diye diye malum kitleyi habire düt-leme
Badikopil: Türlü şekillerde “piç” edilmiş ilan metni
Hadilan ! : Işık hızında yetiştirilmesi gereken ilanlarda kreatif direktörünüzün sizi motive etmek için söylediği sihirli sözcük
Müştemilat: Müştemlerin müşterilerle bir olup işinize yaptığı tüm eklentiler... ( bayii listesi, şok fiyat patlangoçu, inanılmaz fırsat balonu, detaylı kampanya mekanizması, olmadı milli piyangonun yasal yakarizması...
Logosantrik: Logoyu sağa alalım, yok yok bi tık sola alalım, oldu olucak ters çevirelim, bi de böyle görelim merkezli yaklaşım
Logo zortlatması: Bir tür logosantrik durum. Biraz daha, biraz daha büyütelim derken logonun ilandan zortlaması
Kurumsal çimdik: Kurumsal kimliğe uymadığınızda müşterinizin size attığı şey
Stratejik pilavlama: Bir kaşık ondan bir kaşık bundan oh oh bir kaşık da şu markanın stratejisinden alalım diyerek oluşturulmaya çalışılmış planlama
"devam edebilir..."
9 Comments:
Hadilan! süpermiş :)
Bugünkü ruh durumumu çoooook iyi tanımlayan bir liste olmuş. Şahsen devam etsin derim.
"Degetlayn!"
:)söylenişi çok komik. :)
:)
Bu neşeyle daha nice yıllara sevgili Önder Öncel.
Ulayn!! olmalı bi de sanki...
Önder, süper yav.
harika yahu bunlar:)) devamını da bekliyorum
"Önder'in doğumgünü" hediyesi,
kendinden :)
Logo zortlatması...
ahahahahha.... Çok komik çok! :))
Çok iyi geldi yav, çok teşekkürler Önder, gözümden yaş geldi resmen :))
Yazarken ben de o kadar çok eğlendim ki...Belki Reklam Geyikleri için daha doğru bir yer olurmuş yayımlamak için. Bunu hep birlikte çoğaltıp yazarı "Ortak Defter" olan böyle bir sözlük (!) çıkarabiliriz. Ya da benzer başka projelere imza atabiliriz, kimbilir???
Yorumumun ikinci cümlesi için özür dilerim, devrilivermiş...
Yorum Gönder
<< Home