Salı, Nisan 18, 2006

Şiire dair

İzninizle bugün konuyu biraz da şiire getirmek istiyorum.

Reklamcılık Vakfı'nda reklam yazarlığı kursu alırken, Haluk bey derse gelmişti. Bize "Şiir nedir?" diye sordu. Bilemedim:)))
O yüzden biraz sonra soracağım sorulara şaşırmamanızı rica ediyorum.

Şiir yazmayı ve okumayı çok severim ama kurallarını bilmem...
Kuralları var mıdır, olmalı mıdır onu da bilmem!
Mesela bir şiir en az kaç satırdan oluşmalı?
Tek satırlık sözlere şiir denilir mi?

"Sana gerçek aşk vaad ediyorum."

Şiir sayılır mı?

Peki iki satır olsa?..

"Biliyorum, sadece bir düş için aşkı göze alabileceğini
Sadece benim için..."

Bu da mı olmadı?

En kısası illa tek mısra mı olmak zorunda?

"Geceleri ayı izledin mi sen?
Ben her gece izledim seni düşünürken
Uzansam sanki dokunabilecekmişim gibi durur
Ama asla erişemem ona
O da tıpkı senin gibi"

Bu konu ile ilgili bir kural var mıdır?
Yardımcı olur musunuz?

3 Comments:

Blogger Maksude Kılınç said...

Şiir kendi başına buyruk olmak demektir Hatice kardeşim. İçinden geldiği gibi okursun, içinden geldiği gibi yazarsın. Sevgili Tansu'nun dediği gibi bela bir iştir. Pek çok usta, kurallardan bahseder ama bence şiir kural tanımaz. Kural olursa eğer, şiir olmaz bana göre. Şiire bulaşmaktan da korkma. Şiir sana başka türlü bakmayı, başka türlü söylemeyi öğretir. Ama dikkat et, içinde kaybolursan eğer çıkışın kolay olmaz. Tek ya da iki satırlık şiirler de okudum. Aralarında beğendiklerim de oldu ama onlara "şiirsi" cümleler demek bana daha doğru gelir. Şiir dediğin okuyanı içine çeker, neye niyetliyse şair işte onu yapar okura ve gönderir. İşte bu kadar. Yolun açık olsun.

20 Nisan, 2006 16:09  
Blogger Hatice Üzgül said...

Maksude hanım, tek ya da iki satırlık şiirler de okudum demişsiniz? Hangi şaire aitti acaba? Ben şimdiye kadar karşılaşmadım da, okumak isterim.
Çünkü benim hıçkırık gibi, yazılıp da bir iki cümlede kalmış çok şiirim var.

Üstüne başka satır yazmak istemediğim, bir sürü güzel söz... İşte bunlara şiir mi denilir yoksa, başarısızlık mı denilir diye merak etmiştim:))))

Tansu beye de size de teşekkür ederim. Aslında araştırma amaçlı olmasından çok, muhabbet olsun diye girdim konuya ama şimdi, başka cümlelerin de varlığı rahatlattı beni:)))

"Tek satırdan da şiir olurmuymuş" demediğiniz için teşekkürler:))))

20 Nisan, 2006 17:49  
Blogger Maksude Kılınç said...

Hatice, bazen kalıpları sallamak iyidir. Şiire devam et.

Bu arada sana özel bir notum var. Seni, Haluk Mesci'ye gönderdiğin mailden bu yana tanıyor ve takip ediyorum. Her şeyden öte senin mesleğe olan inancın ve inadın için kutlarım. Bunu ne zamandır söylemek istemiştim, şimdi tam da yeri geldi sanırım.

Çevremde, bu işi kendi kendine tatmin gibi sürdürdükleri pek çok şiir ustası var ve onların tek satırlıkları da hiç de fena değil hani. Tam bir tokat gibi. Ama bir kendileri bilirler bir de benim gibi birkaç dost/okur. Yani demem o ki, sen neyi istiyorsan ya da nasıl hissediyorsan gerçek/doğru odur. Kolay gelsin.

24 Nisan, 2006 12:37  

Yorum Gönder

<< Home