Pazartesi, Mart 06, 2006

Hatice Üzgül'den...

Haluk bey merhaba!

Oldukça yoğun olma ihtimalinizi düşünerek size seyrek mail atmayı planlamıştım fakat, "Reklam Yazarlarının Ortak Defteri"ni okuyunca...

Torpillilerden rahatsız olanları görünce...

Sektörde sizi bile tanımayanlarla ben de bizzat karşılaşınca...

Ben anlatayım da siz istemezseniz okumazsınız.

Ben bu sektöre girebilmek için tam 14 ay uğraştım. İlk 7 ay RYD'nin web sitesinden üye reklamcıların mail adresini
bularak onlarla temasa geçtim. İçlerinden gerçekten bana yardım etmeye çalışanlar da oldu, 'senden hayatta reklamcı olmaz, vazgeç!' diyenler de oldu.

:))) Herkes ilk olarak bana torpilim olup olmadığını sordu. Yoktu... Hiç olmadı. Portfolyo sordular; deneyim yoktu!
Ben de onlardan ödevler istedim. Bana brif verdiler. Brifleri elimden geldiğince iyi yaptım. Eksiklerimi söylediler, tamamladım.
Yavaş yavaş elimde prototip bir portfolyo ve bilgi birikimi oluşmaya başladı.

Oku dediler, okudum. Takip et dediler, takip ettim.

Yabancı sitelerde reklamlar araştırdım. Yerli reklamları inceledim. Sektörel dergileri ve kitapları hatmettim. Bana ne söylendiyse, hepsini yaptım.

Sonra gözlerinin içine baktım; "Ben reklamcı olmak istiyorum." dedim. "Bu sektöre girmeye çalışan binlerce kişi arasından sıyrılamazsın, vazgeç! TORPİLSİZ OLMAZ!" dediler.

Daha sonra kendime başka bir yol buldum. İlk 20 reklam ajansının ismini araştırdım. Kreatif direktörlerinin isimlerini ve mail
adreslerini buldum. !kinci 7 aylık periyot daha büyük mücadele gerektirdi.

(Uzun bir mail değil mi?) :))

2 ayda bir (!) onlara hazırladığım çalışmaları portfolyo, cv, cin fikir v.s. olarak gönderdim. Her gönderdiğim çalışmanın ardından bir mail gönderdim.

Arada beni "tanımak" için çağıranlar oldu, kimse bana bir şans vermedi.

Bu arada çok ilginç olaylarla karşılaştım! Nasıl söylerim bilmiyorum ama (ismini asla veremeyeceğim) bir bayan reklam yazarı
kendisinin "torpilsiz" nasıl reklamcı olabildiğini anlatınca, moralim iyice bozuldu:(((

Tek istediği bu mesleği adam akıllı öğrenmek olan bir reklamcı adayını fazlası ile hırpaladılar. Daha çok detaylar var ama boş verin!...

Geçenlerde birilerinin "genç yetenek olmadığından" yakındığını duydum.

İçim acıdı...

Bilmem anlatabiliyor muyum?

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home