Cuma, Mart 03, 2006

Balık ne zaman ölür?

Madem konuyu buralara getirdiniz, size masum bir sorum var:

Balık ne zaman ölür?

Bu soruyu bana yıllar önce bir taksi şoförü sordu ve ben yanıtlayamadım. Daha doğrusu yanıtlamaya çalıştım, ama attığım her adımda yaya kaldım. O taksi şoföründen yıllar sonra acımı çıkarmak için soruyu şimdi size soruyorum. Yanıtlayın bakalım. Bendeki doğru yanıtı en önce gönderene, insaf çerçevesinde birkaç arkadaşı da olmak üzere, balıklı bir yemek... (dilerse Haluk da dahil) Soru başlıkta. Yanıtlarınızı bekliyorum.

Birilerinin, burayı Çiçek Pasajı’na çevirdiniz, diye homurdandığını duyar gibiyim.

5 Comments:

Blogger Ender Emiroğlu said...

Balık ağzından ölür!

04 Mart, 2006 00:51  
Anonymous Adsız said...

Balık bizim bildiğimiz, kızarsa da pişse de ölmez. Ancak mideye indikten sonra rakı ile boğulur. Üzerine rakı gelince midede huzur içinde son nefesini verir ve cennet gider. :)

NOT: Rakı-balık üstüne tahin helvası da olsun. :)

04 Mart, 2006 13:18  
Blogger Nokta Çelik said...

Balık sudan çıkınca ölür.

Biraz hüzünlü ama balık ne zaman ölür sorusu, aklıma aşağıdaki şiiri getirdi...

****

Japon Balıkçısı...

Denizde bir bulutun öldürdüğü
Japon balıkçısı genç bir adamdı.
Dostlarından dinledim bu türküyü
Pasifik'te sapsarı bir akşamdı.

Balık tuttuk yiyen ölür.
Elimize değen ölür.
Bu gemi bir kara tabut,
lumbarından giren ölür.

Balık tuttuk yiyen ölür,
birden değil, ağır ağır,
etleri çürür, dağılır.
Balık tuttuk yiyen ölür.

Elimize değen ölür.
..........
..........



Nazım Hikmet Ran

04 Mart, 2006 14:01  
Blogger Tayfun Kısacık said...

Balığı helva öldürür.

04 Mart, 2006 17:42  
Blogger Emrah Akay said...

gariptir ama limonu sıkınca ölür. evet!

05 Mart, 2006 00:40  

Yorum Gönder

<< Home