Vapuru kaçırmak...
İstanbul'un vapurları, İstanbul Kurumsal Kimliği'nin en değerli parçalarından. Hepsi İstanbul için özel tasarlanmış, sonuncusu da 1988'de Haliç'ten denize indirilmiş.
Şimdi vapurların işletmesi belediyeye verildi. Belediye her ne kadar "vapurları kaldırmıyoruz" diye bir açıklama yapmış olsa da artık yenisi üretilmeyecek. Çünkü IDO'nun vapurların yerine yeni-hızlı-ruhsuz "gemiler" için ihale açacağı (yabancı firmalara) biliniyor.
Bir zaman sonra İstanbul'da o klasik vapurları göremeyebiliriz.
İkinci konu; Haydarpaşa'da 7 gökdelenin yapılması ve buranın Türklerin giremeyeceği bir "dünya ticaret merkezi ve kruvaziyer liman "a dönüştürülmesi projesi. Mimarlar Odası çırpınıyor bölgeyi kurtarmak için. Duyan yok.
Bu arada İstanbul'daki binaların %80'inin "kaçak" ve "ruhsatsız" olduğunu da söylemeden geçmeyeyim.
Bir zaman sonra İstanbul, İstanbul olmayacak bu gidişle.
Soru:
Sanat, edeple birleşmediği sürece ortaya "estetik" bir eser çıkabilir mi?
Cevap:
Girdim ilim meclisine
Eyledim talep
Dediler ilim geride
İlla edep illa edep..
Şimdi vapurların işletmesi belediyeye verildi. Belediye her ne kadar "vapurları kaldırmıyoruz" diye bir açıklama yapmış olsa da artık yenisi üretilmeyecek. Çünkü IDO'nun vapurların yerine yeni-hızlı-ruhsuz "gemiler" için ihale açacağı (yabancı firmalara) biliniyor.
Bir zaman sonra İstanbul'da o klasik vapurları göremeyebiliriz.
İkinci konu; Haydarpaşa'da 7 gökdelenin yapılması ve buranın Türklerin giremeyeceği bir "dünya ticaret merkezi ve kruvaziyer liman "a dönüştürülmesi projesi. Mimarlar Odası çırpınıyor bölgeyi kurtarmak için. Duyan yok.
Bu arada İstanbul'daki binaların %80'inin "kaçak" ve "ruhsatsız" olduğunu da söylemeden geçmeyeyim.
Bir zaman sonra İstanbul, İstanbul olmayacak bu gidişle.
Soru:
Sanat, edeple birleşmediği sürece ortaya "estetik" bir eser çıkabilir mi?
Cevap:
Girdim ilim meclisine
Eyledim talep
Dediler ilim geride
İlla edep illa edep..
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Home