Cuma, Aralık 12, 2008

Biracı gangster!

Bayram tatilinden istifadeyle eski dergileri karıştırıyordum ki, bugünün (12 Aralık) Amerikan sinemasının, güçlü ve sert adam tiplemeleriyle ve özellikle de gangster rolleriyle öne çıkan aktörü Edward G. Robinson'un doğum günü olduğunu fark ettim tesadüfen.

Çok sayıda filmini izlemiştim geçmişte ve severdim kendisini. Olağanüstü rahat bir oyuncuydu. Elinden düşürmediği okkalı purosu, fötr şapkaları ve çizgili takım elbiseleri bir bakıma onun alametifarikalarıydı.

115. doğum, yaklaşık olarak da 35. ölüm yılında kendisini Ortak Defter'de anacaksam mutlaka bir anlamı olmalı derken, yaptığım küçük bir araştırma imdadıma yetişti: Robinson, Amerika'nın belki de en ucuz birası olan Papst Blue Ribbon'un basın reklamlarında görünmüştü vakti zamanında. Hem de eşiyle birlikte...

Maksat renk olsun diye paylaşayım dedim!

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home