Salı, Eylül 19, 2006

657’ye tabi reklam yazarları

Tarım ve Köyişleri Bakanlığı’nın 2007 başından itibaren yürürlüğe koyacağı uygulama ile gıda ambalajlarında genel beyan dışında kalan ibareler, desteksiz önermeler(!) kaldırılacakmış. Böylece tüketici korunacakmış. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı; uzun uğraşlar sonucu üretilen, tekrar tekrar çalışılan ve sonunda onaylanan sloganların yeniden düzenlenmesi gerektiğine karar vermiş. Üstelik düzenlemeyi de kendisi yapmış, sağolsun!

Birkaç yaratıcı örnek:
- "Diş dostu" ibaresi yerine "bu ürün şekersizdir" veya "bu ürün diş sağlığının korunmasına yardımcı olur"
- "Doymuş yağ oranı düşük" , "düşük kolestrol ile sağlıklı kalpler" ibareleri de tarih olacak. Bunlar yerine "düşük yağ oranı kalp damar sağlığının korunmasına yardımcı olur"
- "Kemikleri güçlendirir" yerine "yüksek oranda kalsiyum içerir"
- Diyet ürünlerinde "yüksek oranda lif içerir" ibareleri Tarım ve Köyişleri Bakanlığı kreatif direktörü tarafından uygun görülmüş.
Tarım ve Köyişleri Bakanlığı ya tek bir başlık, cümle, slogan için çekilen bütün ızdraplardan bihaber (ki bu kuvvetli bir ihtimal) ya da bünyesinde artık reklam yazarları istihdam etmekte.
Bakanlık işin kolayına kaçıyor. Ambalajlarında "sağlıklı" vb ibareler bulunan ürünleri araştırarak, haklıya hakkını teslim etmek, haksızı da halka teşhir etmek yerine, bir tek genelge ile hem gıda sektörünü hem de bizleri cezalandırıyor.
Not: Haberin kaynağı, Hürriyet Gazetesi 22 Mayıs 2006, Ekonomi sayfası.

3 Comments:

Blogger İnci Vardar said...

Gün gelir OTC üzerindeki sınırlamalar azalır diye düşünürken tuhaf oldu bu. Aslında bunlarla Sağlık değil, Tarım Bakanlığı'nın ilgilendiğini sanıyordum, bu da şaşırtıcı oldu benim açımdan.
Vardığım sonuç, Sağlık Bakanlığı'nın reklamı sevmediği yönünde. Türkiye'de reklamcılığı ortadan kaldırmak için önce ilaçların hedef kitlesini doktor ve eczacılarla sınırlandırdılar, şimdi de yavaş yavaş diğer tüm ürünlere anti-reklam cümlelerini yerleştiriyorlar. Mesela, sağlıkla ilgili olduğu için, arabaların ne kadar güvenli olduğundan bahsederken sadece "hava yastığı var" diyebileceğiz günün birinde.
Komplo teorilerimi reklam geyiklerine mi yazsaydım acaba? :)

19 Eylül, 2006 14:56  
Blogger Çağlar Uzunca said...

İnci Vardar'ın "şaşırması" üzerine yeniden arşive bakma ihtiyacı duydum ve hafızamın beni yanılttığını gördüm. Bakanlığı, Tarım ve Köyişleri olarak düzelttim... Teşekkürler İnci Hanım :))

19 Eylül, 2006 16:03  
Blogger Doğan Yarıcı said...

Ben kararı destekliyorum hararetle, sizi değil. Daha az mı reklamcı oluyorum, daha çok tüketici mi?

21 Eylül, 2006 09:19  

Yorum Gönder

<< Home