Salı, Ocak 17, 2006

İyi cesaret doğrusu...

3, 4 ve 6 Ekim 1978 günleri Hürriyet gazetesinde yayınlanmışlar. Ajans Ada imzalı ama Aydın Ülken - Haluk Mesci imalatı... Tarihe bakılırsa, Ajans Ada'dan ayrılıp Birleşik Reklamcıları kurduğumuzdan sonra yayınlanmışlar : Ada'dan ayrılmadan yaptığımız son işimiz belki de. İyi cesaret bu ilanları böyle yapmak diyorum çünkü siyah beyaz ilanlarda gri zemin kullanılmış ! Mustafa Taviloğlu'nu bu ilanları yayınlamaya ikna etmiş olmamız, metinlerde -o döneme göre- rakip markaların adını edebilmiş olmamız, kendi işimiz diye demiyorum ama, bence önemli. (Kulakları çınlasın, Taviloğlu sadece rakip markaların birini çıkartmış, metne başka karışmamıştı.) Basit ama güzel tasarım, lezzetli tipografi hep rahmetli Aydın Ülken'in elinden çıkma. Sokak tabelası fotoğrafını bile Moris Maçaro çekmiş. Beni en çok şaşırtan, fotoğraf çekilirken dükkan daha hazır olmadığı için grafikte eklenen tabela : Aydın nasıl böyle bir şeyi atlar, inanılır gibi değil. Hergelelik olsun diye yapıldı desem, böyle hergelelik olmaz. Kafayı çatlattım ama hikayesini hatırlayamadım. (Taramaları, bu kadar yıldır duran kesiklerden ben yaptım, kalitesi için özür diliyorum. Başka türlü taranabilir mi bilmiyorum.)

1 Comments:

Blogger Bülent Şentay said...

Şakası yok: Neredeyse otuz yıllık bir "iş". 3-4-6 Ekim 2006'da yayınlansın, yine "iş" yapar. Çünkü iki usta birleşm"iş", başlığıyla, metniyle, grafiğiyle "iş"i bitirmi"iş"! Benden de onlara naçizane bir sitay"iş".

Aydın Ülken'e ayrıca rahmet ve özley"iş".

24 Ocak, 2006 23:58  

Yorum Gönder

<< Home