Salı, Ocak 10, 2006

Google'a rakip yeni bir arama motoru!

http://www.hakia.com

Fince "araştırmacı" anlamına geliyormuş "hakia". Kurucusu bir Türk: Dr. Rıza Can Berkan... Özelliği "anlam bazlı bir arama motoru" olması. Hakia'ya soru soruyorsun, o cevabını buluyor. Üstelik soru sordukça öğreniyor ve kendini geliştiriyor imiş. Hatta yakında SMS ile de soru sorulabilecekmiş ve tüm dünya dillerine hizmet verecekmiş... Ben denedim, güzel... Zamanında Altavista ve Yahoo'dan başkasını bilmezdik. Google geldi bunları görmez olduk. Öyle görünüyor ki gelecek bu Hakia'nın... Teknolojik gelişme çok baş döndürücü. Nasıl yetişeceğiz bilemiyorum.

2 Comments:

Blogger Haluk Mesci said...

Benim için bir başka 'ben yeni duydum' durumu : Genç reklam yazarlarından Selin Hamamcıyan geçen gün bana Encarta ile ilgili bir ismi MSN Messenger'a ekletti. Sonra, bu 'şahsa' (hehe, aslında AI yani yapay zeka programı) normal chat yapar gibi soru sordurdu. Soru İngilizce soruluyor. Çat, hemen cevabı geliyor. Geliyor da, ben başladım hergeleliğe. Örneğin, 'wassup' sorusunda cortluyor. Sonra bir matematik sorusu sordum. Yapamam dedi. Soruyu basitleştirdim, notasyonu değiştirdim, bu kez yanlış bir sonuç verdi ! Rakamların yerini değiştirdim, sonucu doğru bu kez bildi. Selin'in bildirdiğine göre, Atatürk kim, Bursa neresi vs gibi soruları şıp diye cevaplıyormuş.

10 Ocak, 2006 02:24  
Blogger Murat Kaya said...

O "şahsı" ben de ekledim listeme fakat bir türlü "online" olmadı. Bir yerde yanlış mı yaptım acaba?

Ya da beni takmıyor :)

10 Ocak, 2006 10:26  

Yorum Gönder

<< Home