Çarşamba, Mayıs 18, 2005

Reklamcı için etik

Reklamcılar Derneği için bir tarihlerde çalışmışım. Çeşitli mesleklerin etik belgelerini inceleyerek derlediğim metin hâlâ güzel göründü gözüme. Eklenmesini çıkarılmasını isteyeceğiniz şeyleri yazar mısınız ? Sonra, son halini belki daha kapsamlı bir eylemle yayınlarız...

Reklamcı için profesyonel etik.

Tanım : Profesyonellerin mesleki davranışlarını düzenleyen ve kişisel düzeyde işleyen iç hesaplaşma kuralları.

Temel kural : İnsana, topluma, kuruma bile bile zarar vermemek.

Kural 1 : İlgili yasa, yönetmelik ve düzenlemelere titizlikle uymak.

Kural 2 : Yaşama bakışta olumlu, sağlıklı ve kaliteli olanı benimsemek; zevsizlik ve bayağılıktan kaçınmak, yararlanmamak.

Kural 3 : Başkalarının eserlerine saygı göstermek; taklit, kopya, ihtilas ve intihal yapmamak.

Kural 4 : Mesleki eğitim ve deneyim konusunda eksiksiz ve hatasız bilgi vermek.

Kural 5 : Etik kurallarını desteklemek ve yaymak için çaba göstermek.

Kural 6 : Etik kurallarını bilerek çiğnerse, meslekten çıkarılmayı kabul etmek.

1 Comments:

Blogger Oğuzhan Akay said...

eline sağlık hocam.

son zamanlarda şöyle bir gözlemim var.
sektöre uzun yıllardır hizmet veren yaratıcılara
karşı nedenini anlayamadığım bir "postunuzu bırakın artık", "modaları geçti", "bütünsel reklam estetikleri yok", "o da kim, ne yaptı ki" vb. biçimde tutum, söz ve davranışlar var. bu da üzüntü verici bir durum.
usta-çırak ilişkisiyle gelişen bu mesleğin bazı çıraklarının, koltukların boşaltılmasına yönelik istemi
anlaşılır değil. dünyada 45 yaşından itibaren başlayan yaratıcı yönetmenlik yaşı, bizde yaşlı bulunur oldu. oysa akıl yaşta değil başta...
kimsenin de koltuk kavgasına gereksinmesi yok. herkes koltuğunu alır gelir oturur.
etik maddelerine acaba

ustalara saygısız, fütursuz, değer bilmez tutumlara,
davranış ve sözlere geçit vermeyeceğim gibi bir
madde eklenmesi yerinde olur mu?
ne dersin?

konu üzerinde düşünmeye devam...

25 Mayıs, 2005 14:29  

Yorum Gönder

<< Home