Perşembe, Kasım 25, 2010

Biten bir kitabın ardından: Reklamın Dili

Uğur Batı'nın Alfa Yayınları'ndan çıkan kitabını dün geç saatlerde bitirdim. Ardından da kitap hakkında nacizane fikrimi belirtmeyi düşündüm. Şimdi de uygulamaya geçiyorum.

Ülkemizde malum, reklam yazarlığına yönelik kitaplar oldukça az. Benim gibi "yeni nesil" reklam yazarlarının başvuracağı kaynak sayısı 2 elin parmaklarını geçmez. Bu yüzden Uğur Batı'nın kitabını sindire sindire okudum. Kitapta en fazla beğenip altını çizdiğim cümleler, geçmişten yapılan reklam örnekleri ve şöhreti kıtaları aşmış reklamcılardan alıntılar oldu. Yaş 25 olunca, 15 sene önceki reklamları değil, atari oyun kasetlerini hatırlıyorsunuz elbette. Bu yüzden kitap benim için çok değerli oldu.

Uğur Batı reklam yazarken; anlambilim, sözbilim, sesbilim, dilbilim, göstergebilim ile ilişki kurulmasını, yazarın tabiri caizse "paldır küldür" yazmamasını öneriyor. Kitapta, reklam dilinde sosyo-psikolojik, korku, cinsellik gibi duygusal biçimlerin de kullanımının nasıl olması gerektiğine dair detaylı analizler ve örnekler mevcut.

Kısacası bu kitap reklam dilinin temel repertuvarının tüm inceliklerini akıcı ve keyifli bir üslupla okuyanlarına sunuyor. Bu vesileyle Uğur Batı'ya da teşekkürlerimi sunuyorum.

Etiketler: ,

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home