Perşembe, Kasım 11, 2010

"Direction yok, demotive oluyoruz, wording bozuk"

Hepsini reklam ajanslarında duyduğumuz bu kelimelerden genç yaşta soğumak, bu sektörün ne menem bir sektör olduğunu ortaya koyuyor aslında. "Direction yok" yerine, "Bizi kimse yönlendirmiyor" demek çok zor çünkü. "Demotive oluyoruz" yerine "Motivasyon kaybediyoruz" yada "motive olamıyoruz" demek de çok zor. "Wording bozuk" lafına ise hiç geçmek istemiyorum. Artık standartlaşmış çünkü. Ben demiyorum, öyle diyorlar. Bazı kelimeler havada standartlaşarak "import oluyor" dilimize. Ne kadar "amazing" öyle değil mi? Vah ki ne vah. Dilimize sahip çıkalım diye kurulan web sayfalarını yaratan ajanslar, aslında dile en çok zarar veren kurumlar.

Pek narin, pek güzel dilimiz, sen de demotive oluyormusun bize karşı acaba..

Not: Ortak Defter'e yeni katıldım. Gazeteci bir babanın yazmaya meraklı, 25 yaşında bir evladıyım. Şimdiye dek 2 farklı ajansta çalıştım. İlki dijital işlere dayalı bir ajansken, şu sıralar çalışmakta olduğum ajans daha çok basılı işler üretmekte. Ülkemizin en çok okunan futbol ve tarih içerikli bloglarından ikisinin sahibiyim. Mike Hughes'un paylaşmış olduğum şu sözüne katılan bir metin yazarıyım. Görselden çok, metinin gücüne inanıyorum. Aranıza katılmaktan dolayı da çok mutluyum.

Etiketler: , ,

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home