Pazartesi, Eylül 27, 2010


Dünyanın Marka Krallığı

Yazar Matt Haig'ın Marka Hataları (Brand Failures) kitabı bütün dünyada önemli satış rakamlarına ulaştı. Haig kitabında ilk kitabında tüm zamanların en büyük 100 markalama hatasından söz ediyordu. Yazar ikinci kitabında ise dünyanın en iyi 100 markasını belirliyor. Yazarın ikinci kitabı Marka Krallığı (Brand Royalty) nın da aynı ilgiyi çekmesi bekleniyor.

Dünyada yüzlerce başarılı marka var. Haig 100 markayı seçerken finansal başarılarına bakarak değil, ne kadar uzun ömürlü olduklarına, yeni ürün geliştirme başarılarına, iş yerinde yaptıkları devrimlere, kitle iletişimi ve diğer küresel başarılarına baktığını ve markaları 17 farklı gruba ayırdığını görüyoruz. Haig'in marka sınıflandırması özellikle dikkat çekici. Haig'in marka sınıflandırmasını birkaç bölümde sunacağız.

Yenilikçi Markalar

1. Adidas: Performans markası 2. Sony: Öncü marka 3. Hoover: Anlamdaş marka 4.Xerox: Araştırma markası 5. American Express: Bütünlük markası 6. L'oreal: Bireysellik markası 7. Durex: Güvenilir marka 8. Mercedes-Benz: Prestij markası 9. Nescafe: Anında hazır marka 10. Toyata: Büyük-resim markası

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home