Pazartesi, Ocak 21, 2008

Rüya

Dün gece Ortak Defter'i rüyamda gördüm. Cidden:) Rüyada defter görmek, yazmanın habercisi olsa gerek heh he.

Dün haber sitelerinden birinde Bilim-Teknik dergisine gönderilen soruların yanıtarını okumuştum. Biri rüyayla ilgiliydi. Şimdi onu aradım internette. Ama rüya kelimesini girince yüzlerce yorum sitesi çıkıyor. Ben de Vikipedi'ye bakayım dedim. Ve rüyamın sebebini buldum:) Neden ve kaynaklarına göre rüyalar çeşit çeşit. Aklımın bir köşesinde durmadan dolaşan tilkilerden biri Ortak Defter'le ilgili. Benimkisi şu sınıfa giriyor bu durumda:

(Daha ayrıntılı bilgi için http://tr.wikipedia.org/wiki/R%C3%BCya)

Psikofizyolojik Kaynaklı Rüyalar (alelade rüyalar):
  • A-Psikolojik kaynaklı rüyalar: Psikolojide kabul edilen bilinçaltından kaynaklanan rüyalardır. Bunlar, genellikle heyecanlar, sıkıntılar, korkular, bastırılmış duygular vs’den kaynaklanan rüyalardır. Ruhu ya da zihni fazlasıyla meşgul eden maddi veya manevi bir sorun, uyumadan önce konuşulan bir konu ya da görülen bir film de bu tür rüyaların görülmesine neden olabilir; ayrıca söz konusu soruna ait bazı fikir ve imajlar, görülmekte olan diğer türden rüyaların içine zaman zaman parazit olarak kayabilirler.
Güzel rüyalarınızın gerçek olması, kötülerinin tersine çıkması dileğiyle:)

1 Comments:

Blogger Maksude Kılınç said...

Önce hayırdır diyeyim Noktacım. Peki rüyanı niye anlatmadın?

İlgisiz kalmış, üzüntülü bir defter miydi gördüğün yoksa? Bunu mu dile getiremedin, ne dersin?

23 Ocak, 2008 10:30  

Yorum Gönder

<< Home