Pazar, Mayıs 13, 2007

Robert McKee. 4-5-6 Haziran. İstanbul.

Neden olduğunu bilmiyordum ama son zamanlarda kendimi sık sık Amazon’da hikaye ve “yazma” üzerine kitaplarla ilgilenirken buluyordum. Her birini, bir gün almak üzere not edip ulaşabildiklerimi satın alırken “bu konu üzerine ne kadar da çok kitap yazılmış meğerse” deyip duruyordum. [Hepsini okuyup üzerinde düşünüp bunların da yardımıyla birçok şey üretmeye ömür yeter mi bilmiyorum.]

Geçtiğimiz günlerde bu kitaplardan birinin nasıl da dikkatimden kaçtığına kızdım. (Bildiğim kadarıyla henüz Türkçe’ye kazandırılmamış olan) Robert McKee’nin Story isimli kitabı. İşin tersi Charlie Kaufman’ın Adaptation’ını da seyretmiştim ve filmde adı (ve kendisi) geçen senaryo hocasının gerçek olup olmadığını araştırmamıştım. Meğerse gerçekmiş (ben kendimi yeterince dövdüm, siz vurmayın) ve Robert McKee’nin ta kendisiymiş. (Buraya “kurgu ile gerçeğin çakışması” diyebilir miyiz? Genelde “kurgudur, kurgu” diyerek üzerinde durmadan geçebiliriz. Hani kurmaca ile gerçek arasında fazla ilişki aramamak için. Niyeyse..)

McKee, dünyaca ünlü story seminerinin Türkiye ayağı için Haziran’da İstanbul'a geliyormuş ve duyduğuma göre (diğer gurular gibi değil yani) tekrar gelme ihtimali neredeyse sıfırmış!

Bendeki dürtü, meğersem "bir işaret"miş. Üç vakte kadar bir ziyaretçimiz olacakmış! İsmi R ile başlayıp, soyadı da E ile bitecekmiş.

Kaçmaz, değil mi?

Daha fazla bilgi Mediacat Online'daki banner'da.

3 Comments:

Blogger Maksude Kılınç said...

"Ne yazarsan yaz sonu iyi bitsin!" diyen adamı izlemek eminim çok keyifli olacak Murat.

Sinema dünyasına olan hikaye katkısından sözeder işi bilenler. Ben sinema yanını az buçuk bilirdim ama genel anlamda, her tür hikaye için dinlenmeli kesinlikle.

Zamanlama olarak gelmem biraz zor olabilir. Ama eğer sen gidersen - ki uçarak gideceğin yazından belli - hislerini kısaca da olsa burada anlatırsan çok sevinirim.

14 Mayıs, 2007 10:59  
Blogger Murat Kaya said...

Maksude Hanım, elbette uçarak gideceğim ama uçağa benzin bulamadık.. Henüz. :)

15 Mayıs, 2007 16:32  
Blogger Çağlar Alkaya said...

alametifarika önermiş, mediacat üstlenmiş, dijitürk sponsor olmuş;
genç yazar "aman ya rabbi 900 dolares!" demiş...

McKee'nin de "hani bana" demediği kesin.

15 Mayıs, 2007 18:40  

Yorum Gönder

<< Home