Perşembe, Ekim 12, 2006

AcılıForum...




Sabah uyanıp keyifle ulaşmışsınız ajansa. Sahilden yürüdünüz ya da metroyla geldiniz. Bir kahve alıp masanıza oturdunuz. Bilgisayarınızı açarken, gazeteyi elinize aldınız, bugünkü ilanınıza baktınız ve böyle bir durumla karşılaştınız....

İlk tepkim “Neyse ki bu ilanı ben değil bir başkası yazdı.” oldu. Ama hemen ardından bu ilanı hazırlayan ajanstaki meslekdaşım geldi aklıma.

İlanın içeriğinden, uygulamasından bahsetmiyorum, ki bahsedilebilir. Reklamveren tarafından kabul edilmiş ve yayınlanan bir kampanya sonuçta. Süren bir kampanyanın en önemli adımı, açılış haberini veren ilanda böyle üst üste yazım hataları...

En ağır cezayı hak ettiğini düşünen, sadece utanç hissinden oluşan kıpkırmızı bir kütle olarak karşı karşıya kaldığım hatalarımı düşündüm.

Mesleki yeterlilik sorusunu bir yana bırakıp, tanımadığım meslekdaşıma hayatın başarılar kadar hatalardan da oluştuğunu hatırlatmak istiyorum, ne hissettiğini tahmin edebildiğimi düşünerek. Kalkıp devam edecek gönül gücünü göstermek bazen kolay olmuyor. Umarım ben aşırı duyarlılıkla yaklaşıyorumdur duruma.

Küçük, büyük veya ajansınız ölçeğinde bir titanik etkisi yaratan bir hatanızda neler hissedersiniz? Ajansınız sizlere ne yaşatır? Siz kendinize neler yaşatırsınız?

4 Comments:

Blogger Ahu Serap Tursun said...

Titanik etkisi yaratan bir hatam olmadı ama yıllar önce bir açılış davetiyesinde ciddi sayılacak bir hatam olmuştu.:) Nasıl olduysa, son anda açılış tarihini ve saatini eklemeyi unutup ( aklıma geldikçe hala yüzüm kızarır )tasarımı baskıya göndermiştim. Prova baskıda farkederek tekrar düzenleme yapmıştık ama bu bize zaman kaybettirmişti ve bana da hatamdan dolayı mahcubiyet yaşatmıştı. Üzerinden yıllar geçse de, bir davetiye tasarımında aklıma o gün gelir. Ve yine yüzüm kızarır...

13 Ekim, 2006 13:50  
Blogger Tayfun Kısacık said...

Sevgili Okan, "meslekdaş" değil meslektaş... Sen de arka arkaya iki kere yazdığın için söyledim.

13 Ekim, 2006 13:59  
Blogger Okan Akan said...

Düzeltmen için teşekkür ederim Tayfun, uyarın tam da içeriğe uygun renk tonuna eşlik eden bir gülümseme oldu yüzümde.

13 Ekim, 2006 14:17  
Blogger Çağlayan İbiş said...

Okan, benim de yüzümde yazdığın güzel ve komik başlıktan dolayı bir gülümseme oldu. Acılı Forum! :)

13 Ekim, 2006 16:19  

Yorum Gönder

<< Home