Çarşamba, Eylül 06, 2006

RSS


Artık sözlüklerin bile RSS'i var. Çok garip bir çağda yaşıyoruz. Farkında mısınız? Bunu az önce dile getirebildim. "Vay bee" diyesim geliyor devamlı. Sözlüklerde bile RSS var. Nedense, çok garip bir şekilde etkilendim ben bunu (en azından) kendime ifade ederken.


[RSS; Really Simple Syndication, Rich Site Summary'nin kısaltması. Yeni nesil web dünyasında, sitelerdeki feed'leri (nasıl çevirilir acaba Türkçeye) kullanıcıya haber veren bir düzenek. Her sitenin bir feed adresi var ve o feed'lerdeki değişiklikleri okuyan yazılımlar ile abonelerine anında haber verebilen bir sistem. Ortak defterin de bir "feed" adresi var mesela. Yukarıdaki logoyu artık çeşitli bloglarda ve sitelerde görmeye başlamışsınızdır. İşte o adresler vasıtasıyla, bir "feed okuyucu" (veya browser'ınız) sayesinde abone olduğunuz sitelerdeki yenilikleri size haber veren sisteme RSS deniyor.]

Bu durumda sözlüklerde bile RSS olması şu anlama geliyor: Sözlükler bile her an yenilenebiliyor.

Konuyu kendimce özetlemeye çalıştım ama RSS hakkında daha fazla bilgi için yukarıdaki resme tıklayabilirsiniz.

2 Comments:

Anonymous Adsız said...

Ne zamandır bu RSS konusunu yazmak istiyordum aslında. Lakin benim derdim, meselem bitmiyor ki... Ya işin işi ya evin işi ya akrabanın işi... Bir günüm geçmiyor olaysız.. Neyse en sonunda azıcık da olsa soluklandım ve bu RSS meselesini görünce yazayım dedim.

Ben epey uzun bir zamandır Ortak Defter dahil pek çok blog’u, gazeteleri hatta fanatiği olduğum LOST dizisinin güncel Web sayfasını (meraklısına - www.tailsection.com) bile RSS Reader ile takip ediyorum.

Hem kullanımı kolay, hem takibi.

Eğer bir Mac kullanıcısı iseniz, benim kullandığım Vienna isimli programı tavsiye ederim. www.macupdate.com’a tıklayın, Vienna’yı aratın, hemen indirin ve kurun. Ondan sonrası çok kolay. Program zaten sizi yönlendiriyor. Örneğin Ortak Defter’i listenize eklemek istiyorsanız, File menüsünden New Subscription komutunu verin. Açılan pencerede “Source” seçeneğinin karşılığı olarak “blog”u işaretleyin. Alttaki beyaz alana da sadece “ortakdefter” yazın. Bu kadar basit. Ziyaret ettiğiniz bir Web sayfasının adres çubuğunda Murat’ın ilettiği RSS amblemi varsa onun üzerine tıklamanız yeterli. Vienna otomatik olarak siteyi algılıyor ve listenize ekliyor. Ondan sonra, Web tarayıcınızı bile açmanıza gerek kalmadan Vienna üzerinden gündemi takip edebiliyorsunuz. Hele bir de Anadolu Ajansı’nın RSS Feed kaynağını listenize eklediniz mi sürekli “ajanstan şimdi gelen bilgiye göre” diye başlayan haber cümleleri kurabiliyorsunuz.

Eğer bir PC kullanıcısı iseniz Vienna benzeri başka programlar var. Bunun için size iki program adı önerebilirim. RSS Bandit ve Sharp Reader.

RSS hakikaten çok faydalı bir eser. Mutlaka tavsiye ederim.

08 Eylül, 2006 11:36  
Blogger Murat Kaya said...

"Ayşe Tüzel geri döndüüüüüü" diye bağırasım geldi:)

Katkınız için çok teşekkürler sevgili Ayşe Tüzel.

11 Eylül, 2006 22:04  

Yorum Gönder

<< Home