Perşembe, Şubat 16, 2006

Biraz ciddiyet lütfen

Hürriyet Gazetesi'nde bu başlığı görünce önce duraksadım, yanlış mı okumuştum?.. Yeniden okudum, bir kez, bir kez daha okudum. Hayır hayır, ben yanlış okumuyordum, başlık yanlıştı. Sonra düşündüm. Acaba, “başlık yanlış” demek, durumun vahametini anlatmak için yeterli miydi?.

Bu, Türkiye’yi yönlendirme görevi üstlenmiş, bu konuda da, sevabıyla günahıyla, alabildiğine etkili olmuş Hürriyet gibi bir gazetenin, 15 Şubat 2006 Çarşamba günü, 7. sayfasındaki bir haber için kullandığı başlıktı. Hürriyet’te çalışanların Türkçe bilgisi acaba bu düzeyde miydi? Tam, sanmıyorum derken, bir süre önce birinci sayfasında yer alan ana başlıklardan biri geldi gözlerimin önüne. “Mafya oğlumu avukat istiyor” Anlayabilmek için birkaç kez okumak zorunda kalmıştım da, ancak haberi okuyunca, mafyanın, İçişleri Bakanı Abdülkadir Aksu’nun oğlunu avukatları olarak görmek istediği anlamına geldiğini çıkarabilmiştim.

Ne üzücüdür ki, Hürriyet’te benzer durumlarla çok sık karşılaşıyorum. Öteki gazetelerde yok mu, elbette var... Ama bu tür durumlar, özellikle Hürriyet’e hiç yakışmıyor.

Acaba diyorum, Hürriyet’in sayfa sekreterleri ve düzeltmenleri çok yoruldukları için, gazetenin kimi başlıklarını, çaktırmadan, gece bekçileri ya da çaycılar mı yazıyor?..

1 Comments:

Blogger Bülent Şentay said...

Şahin Bey, boş bir zamanınızda aşağıdaki adrese bir göz atıverin lütfen, sanırım ilginizi çekecek:
http://www.hurriyetsiz.com

20 Şubat, 2006 15:09  

Yorum Gönder

<< Home