Çarşamba, Nisan 27, 2005

Dilime hakim olmaya çalışıyorum.

Oğuzhan Akay'ın soylediklerine katılmamak olanaksız. Ozellikle dil kullanımı konusunda. Universitede okuyan öğrencilerle haftada bir kez bir araya geliyorum. Araştırmalar yapıyorlar, sunumlar hazırlıyorlar, kampanya fikirlerini paylaşıyorlar. Sunumlarını perdeye yansıttıklarında -bazen- gerçekten çileden çıkıyorum. Ne kadar çok hata yapıyorlar yazılı sunumlarda. Fikir ya da sunum ne kadar etkili olursa olsun, o anda stop düğmesine basıyor ve başlıyorum kalaya. Ben elimde yazım kılavuzu ile dolaşıyorum. Hata yaparsam çok utanırım. Ekmek yediğim bir işte hata yapmak beni çok utandırır. Ortalıkta iletişimciyim, reklam yazarıyım diye dolaşıp hata üstüne hata yapan bir insan olmak beni yerin dibine sokar. Bu benim için gerçekten böyle. Anormal davranmakla, iki ayağını masanın üstüne uzatıp düşünürmüş gibi yapmakla, reklamcıların müdavimi olduğu ekstraordiner(!) mekanlara takılıp etrafa caka satmakla reklam yazarı olunabildiğini sananlar var. Olduğu gibi davranmayanlara söylüyorum elbette bunu. Çünkü onları örnek alanlar da onlar gibi davranmaya başlıyor. Süslü ambalajlar dolaşıyor ortalıkta. Ambalaj süslü de içinde ne var? Reklamcılığın Diesel ürünlerini tüketmekten geçtiğini sananlar da var. Bunu da giydim tam oldu, artik reklamcıyım diye düşünüyor sevgili arkadaşlar. Bu arada güzel içerim, ayaklarımı masaya uzatmaya bayılırım, bahsi geçen ürünü de kullanırım. :)
Sms'lere bakiyorum, e-mail'lere bakiyorum, ilanlara bakıyorum ve ne kadar çok bakarsam o kadar çok hata görüyorum. Daha önceki yıllarda RYD YK üyesiyken Copybreak jürisindeki arkadaşlarla da bu yüzden birkaç kez tartışmıştım. Başlıklarda hata vardı ve biz o işlere dereceler, birincilikler vermiştik. Sert çıkınca da "sen de çok sinirlisin be abi" deniyor. Onlar kendilerini geliştirsin, mesleğin hakkını versin, hatalarını sınırlasın ben de sinirimi dizginlemeyi öğreneceğim. Yoksa fiyat kıran taşeronlar olmaktan öteye gidemeyecekler.

- Yok artık daaa neler?Sende ammada abardın hodjam ya.Bi'sus bi'sakin ol beaabi. Sinirli şey nolcek.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home