Mesleğinizin hayata etkilerini görmek ve bundan memnun olmamak, sabah masanıza oturduğunuzda sizi nasıl etkiler? Daha açık olayım... Sabah metroyla işe giderken merdivende, duvarda, yerde neredeyse rayda bile reklam gormek neler hissettirir? Bana kirlilik gibi geliyor. İnsan topluluğunun olduğu her yeri medya olarak gormek reklamcılığa ne kadar hizmet ediyor, bunu oturup düşünmek gerekiyor.
1 Comments:
Bir tür algıda seçicilik. Mimarın şehri bu bakışla gezmesi gibi. Sorun bizim düşündüğümüz, hissettiğimiz gibi değil sanırım. Belli bir bakışa sahip ya da "hassas" insanların sorunu bu. Tüketici için, saydığın bu atmosfer "lekelerden" ibaret. Çok nadir gözüne giriyor bir reklam. Bizim gibi her birine bakarak, dikkat ederek yürümüyor. Araştırmalarda böyle bu. Renk katıyoruz hayatlarına, flu, belirsiz, alaca bulaca. Arada bir görüverdiği. Şehrin grisine dokunuşlarımız. Yaptığımız ayıp evet. Ölçüsüzlük. Fakat burada da belli bir bilinçte kitle var karşımızda. Elbette tamamen bilinçsiz değil. Fakat bu işi bizim kadar kadar asla ciddiye almıyorlar. Reklamverenler bile öyle değil mi? Artık bu reklamcıların yanı sıra, çevrecileri ve kent yöneticilerini de ilgilendiriyor. Bir araya gelmeleri ne zaman?
Yorum Gönder
<< Home