Cuma, Haziran 30, 2006

Hasan Sancak Coca Cola'yla mahkemede!

Alaçamlı halk şairi, reklam yazarı, eğitimci, gazeteci Hasan Sancak'tan yeni bir haber var. Burada yazılan yorumlara yanıt içerdiği için yayınlamakta fayda görüyorum.

E-MAİL GÖNDEREN ARKADAŞLARIN DİKKATİNE!..
Başıma gelen olayları en ince ayrıntısına kadar yazdığım hâlde,
ne yazık ki kimse konunun özüne inememiş.Bir öğretmen dört tane büyük
şirketin RÜYA REKLAM SENARYOLARINI çaldığını söylüyor.Yazı yazan hiç bir
arkadaştan tık yok.Çalınanlar bir öğretmenin emeğidir. ALINTERİNİN ÜRÜNÜDÜR.
Sizin bunlara saygınız yok mu?
Ben sesimi duyurmak için çırpınıyorum.Siz konuyla alakası olmayan bir sürü
şeyler yazıyorsunuz.Şu anda İstanbul’da bu haberimi yapacak bir kaç tane
gazeteci ve televizyoncu hariç; hür, bağımsız, onurlu, yüreği yeten ne bir
gazeteei ne televizyoncu var!
Niçin bu konu üzerinde görüşlerinizi belirmiyorsunuz! Yazılarımı baştan
yeniden okumanızı ve ondan sonra bu konular hakkında görüşlerinizi
açıklamanızı rica ediyorum. Kendinize göre anlamak istediğiniz şekilde
yazılarınızı yazıyorsunuz. Bazılarınız da yaptığım şeylerin
yadırganacak,ayıp bir şeymiş gibi anlatıyorsunuz.Anlamak istediğiniz
kişinin üç şiir kitabı ile birlikte 40 tane şiir kitabı,notere onaylanmış 20
reklam senaryosu ile birlikte alternatif 400 tane reklam senaryosu
bulunmaktadır. Ben size göre reklam senaryolarımı ve şiirlerimi yazıp notere
onaylatmamam mı gerekir?
Tuzu kuru olanlar, sıkıntııyı çekenlerin ıstırabını göremezler ve
anlayamazlar. Noktalara, virgüllere takılanlar… Bu fikirler çok güzel
açıklayanlar…Ben onları çalacağım diyenler… Kendi depresyonlu durumunu
yazılarında gösterenler… Arkadaşlar evime hırsız girdi, diyorum.Hırsızın
farkında olmayanlar…Yazı yazanların içki, kumar … İçtiklerini ya da
oynadıklarını bilmiyorum.Sizin o masa başında harcadığınız zamanın küçük bir
bölümünü düşünerek, reklam senaryosu haline getirerek şiirlerimi
yazıyorum.Bazılarını da rüyamda görüyorum.Kendime geldiğim zaman bomba gibi
reklam senaryoları olduğunu fark ediyorum.Onları notere onaylatarak
İstanbul’daki yüzlerce yere mail yoluyla gönderiyorum.Bunların dersle ne
ilgisi var.Dersi anlatmadığın zaman okul idaresi var.Kendinizi niçin
müfettiş yerine koyuyorsunuz?
Eğer reklamdan anlıyorsanız reklamlarımı eleştiriniz. 4 tane firma
hakkında ileri sürdüğüm görüşlerinizi merak ediyorum!Yazılanların bazıları
seçmelerden saçmalara benziyor. “Hasan Sancak Hoca, sınıfındaki
öğrencilerin gördüğü en büyük kabus olabilir, o başka mesele.””Bu ilginç
kişilik iyi bir incelenmeyi hakediyor? Çocuklarını ona emanet edenlerle de
konuşmak lazım.”…
Sizle benim farkım şuradadır.Siz İstanbul ya da Ankara’dasınız.Ben ise
kimsenin aklına getiremediği ücra bir Karadeniz ilçesindeyim.En azından
yazdığınız yazılarda gerçek anlamda insansanız bir öğretmenin feryadını
duymanız gerekir. Goegle’den girerek Hasan Sancak veya NOTER ONAYLI RÜYA
yazın.73 milyonluk Türkiye’de ençok hangi Hasan Sancak’ın habeerleri
olduğuna bir bakınız.
Not;22 Eylül 2006 Cuma Günü Samsun 3 Asliye Mahkemesinde saat 9.30’daki
Coca Cola ile yapılacak mahkememize sizleri de bekliyorum.
Saygılarımla.


HASAN SANCAK
ALAÇAMLI HALK ŞAİRİ
REKLÂM YAZARI
(EĞİTİMCİ-GAZETECİ)
TEL: 0362–621 27 79
CEP: 0–505–395 81 68

E-MAİL hasansancak55@hotmail.com
hasansancak55@yahoo.com
hasan_sancak@mynet.com
Alaçam-SAMSUN

2 Comments:

Blogger Nokta Çelik said...

Hasın Bey,

Geri dönüp önceki mail'inizi de okudum. Buna rağmen bahsettiğiniz senaryoların nasıl çalındığını anlayamadım. Ajanslar emin olun buna tenezzül etmezler. Yanlış anlamayın fikirleriniz değersiz olduğu için değil, ajans bünyesinde fikir bulmak için çalıştırılan birçok insan olduğu için. Çünkü reklam fikirleri, öyle pattadanak ilhamla gelen fikirler değildir. Reklam yazarı ve reklam sanat yönetmeni dışında buzdağının sudaki kısmı gibi kocaman bir ekip vardır reklamların arkasında. Hem ajans hem de müşteri tarafında. Üstelik reklam işi bir süreçtir, tek bir film, tek bir kampanyayla reklamcılık olmaz. Yani reklam senaryodan ibaret değildir.
Reklamcılık, reklam ajansı ve müşteri arasında, bu büyük ekiple yapılan bir iştir. Dolayısıyla rüyanızda görerek, noterde onaylattığınız senaryolarınızın ticari değeri, ancak birilerinin onları satın almasıyla oluşabilir.

Kaldı ki, bir fikrin dünyada sadece ve sadece sizin aklınıza gelmesi son derece mantık dışıdır. Fikirlerimi çaldılar diyerek geceli gündüzlü çalışan reklam emekçilerine de haksızlık ediyorsunuz.

Her yıl dünyanın başka bir ucunda, çok sayıda reklam fikrinin benzerini görüyoruz. Bazen üzülüyor, bazen kıskanıyor, bazen de 'aklın yolu bir' diyoruz. Şu adreste birbirine benzeyen işleri görebilirsiniz. http://www.coloribus.com


Ayrıca örnek verdiğiniz senaryolar bana çalıntı gibi gelmiyor. Üstelik koskoca Cola Cola'nın sizin fikrinizi çalacağına da hiç ihtimal vermiyorum. Kaç paraysa telifini verir ve satın alır.

Size naçizane önerim, oturduğunuz yerde değil, bir reklam ajansında reklamcılık yapmaya çalışın. O zaman gerçekten işin nasıl yapıldığını görüp anlayacaksınız.

İyi çalışmalar

Nokta Çelik

Not: 11 yıldır bu işten ekmek kazanıyorum. Ne ajansta, ne de serbest çalışırken hiçbir işimi notere onaylattırmak aklıma gelmedi. Bu işlere ne kadar çok zaman ve para ayırmışsınız, şaşırdım kaldım.

30 Haziran, 2006 16:37  
Blogger Nokta Çelik said...

Girişte yazım yanlışı yapmışım, özür. Doğrusu "Hasan Bey" olacaktı.

30 Haziran, 2006 17:21  

Yorum Gönder

<< Home