Perşembe, Kasım 02, 2006

Fransız Ürünler

Sanal Ortak Defterimize 'merhaba' diyorum ve konuya geçiyorum...

Marketing Türkiye 'nin 1 Kasım sayısında 'Krizde Fransız Kalanlar' başlığıyla güzel bir konu ele alınmış. Kısaca Fransız Parlamentosu 'ndan geçen yasa tasarısından sonra tıpkı daha önce İtalya'da Apo krizinde yaşandığı gibi ortalığın ne ölçüde karıştığını ve boykot seslerinin nasıl yükseldiğini, buna karşı da Türkiye' deki Fransız firmaların ne tarz bir tavır aldıklarına ve nasıl bir strateji izlediklerine dair bilgiler verilmiş. Tabii bunların yanında Fransız zannedilen LCWaikiki 'nin Türk firması olduğunu duyurmak için basın ilanları yayınlaması ve 'Boykot edilecek Fransız markaları' listesinde yer alan Amerikalı bir kozmetik firması olan Avon 'un Fransız markası gibi algılanması durumları ele alınıyor. Ayrıca Fransız markası olan Danone 'un kriz iletişimini nasıl yönettiğinden bahsediliyor.

Her ne kadar dergide Türkiye'deki Fransız markaların listesi yer alsa da daha geniş çapta Fransız markaların neler olduğunu gösteren bir listeyi sunmak istiyorum.

Hangi ülkenin bilinen hangi markaları olduğunu öğrenmek için bildiğiniz bir kaynak var mıdır? Yardımcı olursanız sevinirim.

Benzin: Total, Elf
Süpermarket: Carrefour, Gima, Dia Endi, ChampionSA
İnşaat: Ondulin Avrasya (Onduline -Bituline-Isoline) , Lafarge, Chryso, Weber Markem Seyahat: Air France, Club Med
Tıraş Bıçağı: BIC
Çakmak: BIC, Cartier
Kırtasiye: BIC, Sheaffer
Yoğurt: Danone, Yoplait
Şişe Suyu: Perrier, Danone, Evian
Mutfak ve diğer ev eşyaları: Tefal
Oto Lastiği: Michelin, Uniroyal, Recamic Oto
Yedek Parça: Valeo
Otomobil: Renault, Peugeot, Citroen
Spor Ekipmanı: Le coq sportif
Motosiklet, Bisiklet: Peugeot
Giyim: Lacoste , Givenchy, Pierre Cardin, Yves Saint Laurent, Etam, René Derby, Sonia Rykiel, Cacharel, Daniel Hechter
Çanta: Longchamps, Lancel, Louis Vuitton
Şampuan: L'Oreal, Studio Line, Lancome
Saç ürünleri: L'Oreal, Studio Line, Garnier, Kerastase
Cilt Bakım ürünleri: Clarins, Guerlain, Avene
Bebek giyim, mama, oyuncak: Bledina, Mellin, Majorette, DPAM, Petit Bateau
Kozmetik: L'Oreal, La Roche Posay, Biotherm, Christian Dior, Clarins, Vichy
Parfüm: Chanel, Christian Dior, Clarins, Drakkar Noir, Fahrenheit, Lancome, Lavendar Harvest Dergi: Marie Claire, Elle
Telekom: Alcatel
Sigorta: AXA, Güneş Sigorta, Başak Sigorta, Başak Emeklilik (Groupama International)
Finans: Societe General Bankası, TEB (Türk Ekonomi Bankası)
İlaç firmaları: Sanofi(Aventis&Synthelabo&Pasteur ortaklığı), Servier, Fournier, Guerbet, Pierre


Not: Umarım bir yanlışlık yoktur, varsa düzeltilir. Teşekkürler şimdiden...

5 Comments:

Blogger Melih Cılga said...

Yanlışlığın kendisi, böyle "hedef gösteren" listeler hazırlamakta bence...

Birtakım insanları yönetmenin ve "hayatlarını anlamlı hissetmelerini" sağlamanın en kolay ve en güvenli yollarından biri de, onlara kolayca alt edebilecekleri düşmanlar göstermektir, düşüncesindeyim...

Üç tane Fransız, iki tane de İtalyan markasını satın almayınca, benim hayatım daha anlamlı hale gelmeyecek ne yazık ki...

03 Kasım, 2006 01:03  
Blogger Emrah Kural said...

Bunlar Fransız öyle mi?
Asıl bu listeleri ortaya atanlar Fransız. Bu firmalarda ne kadar insanımız çalışıyor biliyor musunuz? Sırf bu firmalarda çalışanlar değil, oralara iş yapan yüzlerce firma da var, bunu da unutmayalım. Lütfen bırakalım böyle ucuz milliyetçi yaklaşımları!

03 Kasım, 2006 10:50  
Blogger Çağlayan İbiş said...

Keskin sirke küpüne zarar verir.

03 Kasım, 2006 11:58  
Blogger Tuğçe Özel said...

Listede Avon'un ismi yer alıyor, ama yukarıda Amerikan firması olduğunu belirtmişsiniz.

Temelleri çok uzun zaman önce atılan bu politik olay hakkında, yorum yapmak istemiyorum...

Sevgiler,

03 Kasım, 2006 12:02  
Blogger Burak Kargın said...

Yazıda dikkat ederseniz bir boykota çağrı ya da milliyetçi bir söylem yoktur.

Marka olmuş hangi ürünün ya da hizmetin hangi topraklardan çıktığına dair kafalarda soru işaretleri olduğunu gösteren bir gözlemdir.

Bilgi maksatlı kullanabileceğiniz bir listeyi, pekala kendinize düşman ilan edeceğiniz bir kara listeye dönüştürmek de sizin elinizde...

Liste hazırlamak bir yanlışlık değildir. Her birey hedefini kendi aklıyla belirler. Fransız ya da başka bir milliyetin ürünlerini bilmenin zararı değil, uzun vadede yararı olduğunu düşünüyorum. Bundan yararlanmak da bizim elimizde...

Ucuz milliyetçi yaklaşımlarda bulunacak olanlar elbette bu ürünleri satın almayarak protestosunu gösterenlerdir. Öfkeyle kalkanın zararla oturduğunu belirterek daha sağduyulu olmamız gerektiği kanaatindeyim.

Düzeltme için tekrar teşekkürler.

Sevgiyle...

03 Kasım, 2006 14:00  

Yorum Gönder

<< Home