Salı, Haziran 20, 2006

havayı koklayan adamlar klavye başına

Derin demografi seminerlerinde beş ana tüketici segmenti tanımlanmış.

Markacılar
Fiyatçılar
Promosyoncular
Prestijciler
Yenilikçiler

Yukarıda tanımlanmış bilgilere benzer pek çok bilgiyi yazılı kaynaklardan okuyor fakat zaman gibi problemler yüzünden deneyimleyerek öğrenme şansını yakalamakta zorlanıyoruz.


Merak ettiğim yukarıdaki bilgilerden farklı olarak sizin gün içinde keşfettiğiniz, tanımladığınız farklı tüketici profilleri, ya da tüketici eğilimleri var mı?

Hatta alanı genişletip iki soru daha ekleyebilirim.

Siz nasıl bir tüketicisiniz? ( bir reklam yazarının profili)
Ya da nasıl bit hedef kitleniz olsun isterdiniz? ( hayalinizdeki hedef kitle)

1 Comments:

Blogger Emrah Doğu Akay said...

Genellemelerden kaçınmak gerekse de reklam yazarları denilen meslek grubundakiler (yani bizler), ücretli çalışanlarız. Ancak trendleri ve tüketim alışkanlıklarını bizzat belirleyen / yaratan bir mesleği icra ettiğimizden dolayı, aynı zamanda tüketim ekonomisinin en sevdiği ideal tüketici kitlesinin de bir parçasıyız. Evet cümle uzun oldu, ama işin özü şu: Ayranımız yok içmeye, tahtırevanla gideriz alışverişe.

Yakın zamanda Business Week'te "Yeni Fakirler" ismiyle tanımlanan grupta olsak gerek.

Yaşasın kredi kartlarımız ve taksitlerimiz!

20 Haziran, 2006 16:34  

Yorum Gönder

<< Home