Salı, Haziran 20, 2006

Google Türkiye'de ofis açtı.

Google, Türk kullanıcılar ve reklam verenlerin, yerel ürün ve hizmetlere ulaşmalarını sağlamak için Türkiye'de ofis açtı. Google Türkiye ofisinin açılışı nedeniyle düzenlenen basın toplantısında konuşan Google'ın Gelişmekte Olan Pazarlardan Sorumlu Direktörü Dennis Woodside, Google'ın Kaliforniya'da bir garajda başladığını anımsatarak, bugün dünyanın pek çok yerinden erişilebildiğini anlattı. Google'ın dünyanın bütün bilgilerini organize etmeye çalıştığını ifade eden Woodside, içerikle ilgili yapılan çalışmalar hakkında bilgi verdi. Google için bundan sonra mobil telefonların da önemli olduğuna dikkati çeken Woodside, mobil telefonların artık internet bilgisi için erişim noktası olacağını söyledi. Google'ın amacının her geçen gün yenilikçi yollar bulmak olduğunu ifade eden Woodside, Google'ın bugün 171 dilde arama motoru bulunduğunu, aynı zamanda video, gmail, googleearth gibi pek çok hizmeti de kullanıcılara sunduğunu kaydetti. Türkiye'nin, 3 yılda penetrasyonu en hızlı yükselen pazarlardan biri olduğuna işaret eden Woodside, şunları söyledi: “Türkiye'de canlı bir e-ticaret ve bankacılık var. Türk kullanıcıları teknik olarak internet konusunda iştahlı. Google'ın Türkiye'deki yatırımı, çoğu iyi eğitimli ve teknik kavrayışa sahip Türk internet kullanıcılarına önemli ölçüde yarar sağlayacaktır. Türkiye bizim ilgilendiğimiz öncelikle girilmesi gereken ülkeler listesindeydi.” -TÜRKİYE'DE İNTERNET KULLANICI SAYISI 16,5 MİLYON- Google Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölgeleri Pazarlama Direktörü Yonca Brunini ise, Google.com.tr ile ilgili verileri açıkladı. Türkiye'nin internet kullanıcı sayısının 2001 yılından bu yana katlanarak büyüdüğüne işaret eden Brunini, bugün bu rakamın 16,5 milyona ulaştığını bildirdi. Türk internet kullanıcılarının yüzde 91'inin geniş bant bağlantı kullandığını belirten Brunini, insanların internette daha fazla vakit geçirdiğini ve bu bağlamda internetten alışveriş yapma eğilimlerinin arttığını anlattı. Türk internet kullanıcıları arasında internette ürün ve hizmet aramanın yüzde 65'lik bir oranla yüzde 63'lük orana sahip e-posta kullanımının önüne geçtiğini kaydeden Brunini, daha sonra chat, günlük haber okuma ve müzik gibi kullanım alanlarının geldiğini söyledi. Google'ın geçen ay içinde Türk internet kullanıcılarının yüzde 93'ü tarafından ziyaret edildiğini belirten Brunini, Türk internet kullanıcılarının yüzde 86'sının online arama ve satın alma konusunda öncelikli tercihinin Google olduğunu bildirdi. -

“DEĞER YARATAN REKLAMCILIĞA İNANIYORUZ”- Google Türkiye Ülke Müdürü Erem Karabey de, internet kullanıcısının, zamanının yüzde 22'sini internette harcarken, internet reklamcılığına yapılan yatırımın son tüketicinin yoğun ilgisine oranla son derece az olduğuna dikkat çekti. Google'ın reklam çalışmaları ve Google Adwords hakkında bilgi veren Karabey, şunları söyledi: “Değer yaratan reklamcılığa inanıyoruz. Gerçek zamanlı raporlama ve analiz sunuyoruz. Biz Türk kullanıcılarının hem internet deneyimini geliştirmeyi hem de satın alma öncesi araştırma ve online işlemler yaptığından e-ticareti büyütmeyi istiyoruz. İnsanlar aradıkları şey hakkında doğrudan ilintili bilgiler istiyor. Bu reklamcılık dünyası için önemli bir fırsat. İşte bu sayede İstanbul'daki yerel ofisimizle yerel müşterilere servis ve destek sağlayabileceğiz. Ekibimiz, yatırımın geri dönüşü ve reklam programları ile büyük yarar sağlayabilir ve bu bağlamda Türk reklam verenleri eğitebilir.” Karabey, bir soru üzerine, Google'ın bazı hizmetlerini Türkçe sunmak için çalışmalarının bulunduğunu da belirtti. -

GOOGLE HAKKINDA- Küresel bazda aylık 450 milyon ziyaretçisiyle dünyadaki en büyük arama motoru özelliğine sahip olan Google, 7 binden fazla çalışana sahip. Şirketin 31 Mart 2006'da açıklanan çeyrek bitimindeki geliri ise 2.25 milyar dolar olarak gerçekleşti. Google Türkiye'de arama, grafikler, dizin, grup, toolbar ve adwords gibi hizmetlerini Türkçe olarak sunuyor.

3 Comments:

Blogger Ayşe Tüzel said...

İyi haber. Geç bile kaldılar.

Ancak merak ediyorum, bu bizzat size ait bir haber metni midir?
Yoksa haber veren bir internet sitesinden "alıntı" ile "Ortak Defter"e taşınmış bir metin midir?

Eğer bu bir "alıntı" haber metni ise, bunun hangi kaynaktan alındığının ve tarihinin belirtilerek "Defter"e işlenmesi gerekir.

Metni yazan "muhabir"in emeği adına.

20 Haziran, 2006 15:28  
Blogger CigdemZeytin said...

Özür dileyerek hemen bilgiyi ekliyorum.

Haber AA haber ajansına aittir.

21 Haziran, 2006 11:01  
Blogger CigdemZeytin said...

Özür dileyerek hemen bilgiyi ekliyorum.

Haber AA haber ajansına aittir.

21 Haziran, 2006 14:51  

Yorum Gönder

<< Home