Perşembe, Haziran 22, 2006

Bu kredi kartı kitap için, diğeri televizyon için...

Orjinal adı La Linea olan 90’lı yılların Bay huysuz Vestel’inden bu yana Vestel reklamları çok değişti. Küçüklüğümde hep kaliteli bir ecnebi markası diye düşündüğüm Vestel zaman içinde Çelik’le gençleşen Arçelik’e karşısında, Ata Demirer’le tam bir Türk olarak zihnimizde yerini aldı.
Çocukluğumun Vestel’e saygı ve sempati duymama neden olan Abaragandi’li reklamlarını çok severdim. O huysuz çizgi adam söylenir durur sonra Vestel ürünlerinden birinin üstün performansıyla susardı. Çocukluğuma dair hatırladığım en güzel, akılda kalan ve marka sadakatine güdüleyen reklamlarındandır. Şimdi Vestel’in çizgisel reklamlarını Akbank’ta görüyorum ve çok başarılı buluyorum. İnsanlarla kurguladığı son reklam filminden önceki reklam filmlerinde de logosunun kırmızı bantını kullanan Akbank bütün bankalardan farklılaşmayı başardı. Bana göre Akbank’ın yalın anlatımı insanda güven yaratıyor. Hazır Akbank’tan söz etmişken küçük bir bankalar analizi yapalım.)

Hsbc’ye ait olan Advantage reklamları bende hep bu kartın sadece alışveriş için olduğu hissini uyandırıyor. Diyeceksiniz be şaşkın zaten o kart alışveriş için. Öyle tabii, ama ben Advantage’la sadece tekstil ürünleri alınırmış hissine kapılıyorum.
Bonus ve Worldcard’ta ise durum farklı. Derdini renkli animasyonlarla şenlik havasında anlattığından bu kartlarla gezmeye, tozmaya, eğlenmeye gidilir, kitap alınır, sinemaya gidilir, uzun lafın kısası bu kartlarla her türlü sosyal faaliyet gerçekleştirilir diye düşüyorum. Axess’te ise daha çok ev eşyası alırım, televizyon, dvd player, çamaşır makinası vs. alırım hissine kapılıyorum. Kredi kartlarını bir bırakıp bankalara dönecek olursak.

Garanti benim için Cumhuriyet’in aydın insanı, Yapıkredi işini bilen dahi çocuk,
Akbank ise odak noktası kazançtan ziyade kültürel değerler olan sanatçı ruhlu bankadır.
Yine kaptırdım kendimi.)

Bu kadar laf kalabalığından sonra Vestel’in ünlü Abaragandisi’ni özleyenler için aşağıdaki linkte bir kaç bölüm var.

http://www.tv5.org/TV5Site/la_linea/index.php?numero=7

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home