Pazartesi, Aralık 26, 2005

teaser measer?

Teaser’ın geçerliliği kaldı mı?


Teaser öncü reklam, fikir elçisi olarak tanımlanabilir. Tanımlanabilir tanımlanmasına da bir teaser ne zaman başarılı olur? Şu sıralar televizyonda “Agananigi naganigi iki” M.Ö. 2565( tarih yanlış olabilir) diye kulaklarımızı çınlatan bir teaser dönüyor ve hemen hımmm bu teaser şu fiskobirliğin aganigi reklamlarının bir devamı olsa gerek diyoruz. Sonra kafamızda üç soru beliriyor.
1- Bu teaserın ardından neyle karşılaşacağız?
2- Çok şaşıracak mıyız?
3- Bu muydu mu diyeceğiz?

Buradan da bir kaç soru çıkıyor tabii. Bir teaserın işlevi nedir? Ne olmalıdır? Teaser izleyecek ve ardından ne gelecek acaba diyecek kadar özverili bir tüketicimiz var mı ? Tartışmaya açık konular. Web sayfalarının girişindeki introları beklemeye katlanamayan bir tüketim toplumu içinde acaba teaserlı reklamlar da introsu beklenemeyen web sayfaları gibi bir yerde mi duruyor?diyorum kendi kendime. Diğer yandan bir teaserın varacağı iki nokta vardır demekten de kendimi alamıyorum.
1- Çok merak uyandırıcı bir teasersa gelecek reklam filminin şaşırtıcılığı ile ilgili beklentiyi artırır.
2- Beklentiyi karşılamazsa hayal kırıklığı teaserın başarısının genel amaca hizmet etmemesine neden olur.

İşlevsel veya değil sizin unutulmaz teaserlarınız şaşbaz, oyunbaz ama düzenbaz olmayan reklamlarınız var mı?


The Brand Nazi

2 Comments:

Blogger Murat Kaya said...

Teaser'a, reklamın fragmanı diyebilir miyiz sayın Zeytin?

Dizilerin bir önceki bölümünde ne olduğunu hatırlatmak için, önceki bölümden özet göstermek zorunda kalan TV dünyası da bize "teaser" konusunda fikirler fısıldar mı?

Bilmem.
Diyebilir miyiz? Fısıldar mı?

28 Aralık, 2005 17:35  
Blogger CigdemZeytin said...

Tabii ki diyebiliriz. Hatta bazı filmlerin fragmanları izlenir filmin kendisi izlenmez diyebiliriz. Benim de değinmeye çalıştığım bu bazı reklamların sadece teaserleri vardır. Reklamları değil.

29 Aralık, 2005 15:05  

Yorum Gönder

<< Home