Perşembe, Aralık 15, 2005

Neden bir diabankımız yok?

Üst üste karşılaştığım bir sorun. Neden dia bankamız yok? Geçen gün bir ilan çalışması için, Türkiye'nin bir şehrini anlatan bir görsel gerekti ve tüm araştırmalarımıza rağmen istediğimize yakın bir görsel bulamadık. İlanlarda dia bankalarından yararlanmak doğru mu yanlış mı tartışmaya açılabilir ama ben yine de neden içinde Türkiye'ye ait görsellerin bulunduğu güzel bir dia bankamız yok sorguluyorum. Var da ben mi bilmiyorum?

Bu tip bir çalışmadan hem fotoğrafçılar hem de reklamcılar faydalanmaz mı ne dersiniz?

4 Comments:

Blogger Murat Kaya said...

Fikrim şudur ki; Türk insanı fotoğraf çekmeyi sevmez. TV varken kim fotoğraf çeker ki?
Daha çok yurt dışına çıkıp, ülke tanıtımı yerine "yabancı ülke kızları" göstermek tercih ediliyor. Türkiye fotoğrafları içeren Dia bankası da belki "hortumlanır" korkusu ile yapılamıyordur. Kanımca, hortumlanır da.


Ayrıca merak ettim; bu Diabank'ta taksit atlatma var mı?
:)

15 Aralık, 2005 23:24  
Blogger Vahide Tandelen said...

Okuldan bir arkadaşım Atlas Dergisi için fotoğraf çekiyor. Türkiye'nin hemen her yerini fotoğrafladı. Onun gibi çalışan bir sürü profesyonel var.

Şimdi gönül istiyor ki ajanslar, reklamverenler ve bilmem kimler, fotoğrafın bir sanat olduğuna ve stoklanarak dileyenin dilediği gibi kullanabileceği resimler olmadığına inansınlar. Bu adamlardan izin istesinler, yabancı diabanklar yerine onlara para versinler ve kullandıkları yere de fotoğrafın kime ait olduğunu yazsınlar.

Gönül bu, istiyor...

16 Aralık, 2005 00:32  
Blogger CigdemZeytin said...

Valla olmaz öyle insanlar Tv izler diyerek işin içinden çıkılmaz derim ben. Çünkü çıkılmaması gerekir. Sonuçta önümüzde internet vb. reklam mecraları dururken neden görsele ihtiyaç durmayalım. TV'de görüntü yaratmak bile görüntüyü dondurmak ve dondurulmuş karelerin art arda dizilmesi suretiyle oluşuyorsa fotoğraf, dia vb. malzemeler gayet gereklidir.

16 Aralık, 2005 12:29  
Blogger Murat Kaya said...

Elbette gerekiyor. Latife benimki. Anadolu'da, şehirlerinin fotoğrafını çeken insanlara rastladım. Bence yeterince çekilmiş fotoğraf vardır da bunları bir organize etmek gerekir.
Elime bir cd geçmişti, İstanbulun çook eski fotoğrafları vardı içinde. Benzer nostalji fotoğraflarına neredeyse gittiğim her şehirde rastlıyorum. Materyal olmaması imkansız zaten.
Her yerde bir kuyu var ama şehrimizde "su" yok.

16 Aralık, 2005 13:25  

Yorum Gönder

<< Home