Perşembe, Kasım 17, 2005

KOŞ KIZIM LATİFE


Nereye koşuyor?

Türkiye jokeyler klübü “Bambaşka bir eğlence bambaşka bir heyecan...” stratejisiyle neyi amaçladı diye düşünmeden yapamıyorum. Strateji biraz havada kalmış gibi. Hayatınızı küçük ama absürd heyecanları gerçekleştirerek renklendirin, takmayın kimseyi mi? Ya da gizli bir iş yapmanın keyfi mi? Yani ben at yarışı oynarsam ne gibi bir duygusal fayda ya da ürün faydası gibi bir değişim sağlarım.
Reklam filmlerinin senaryoları tek başlarına heyecan verici ve farklılaşan senaryolar fakat hedeflenen kitle kim?İş hayatının hengamesi içinde yarışan çalışanlar mı? Zaten var olan yarış meraklıları mı? Kadınlar mı, erkekler mi? Belki çok spesifik örnekler oldu ama eksik bir şeyler var diye düşünmemek elde değil. Şans oyunlarını bir sektör bazında ele alırsak. Şans oyunu oynayan kitle içinde de belli bölünmeler var ganyan oynayanlar. İddiacılar, piyangocular, lotocular vs. vs. peki at yarışı oynayanlar onlar neredeler saydığım ve sayılabilecek kitleler arasında nerede duruyorlar ya da hedeflenen yer neresi? Ve tabii at yarışı oynayana ne söyleyeceğimiz de bir soru çok kazanacaksın mı? Kazanmanın keyfini alacaksın mı? Yoksa bir felsefe olarak hayatına uyarlayacaksın mı?
Söz konusu reklam stratejisiyle ilgili daha uç noktalara gitmek mümkün. Reklam filmlerini ayrıca masaya yatırmaksa bir gereklilik. “Yiğidi vur hakkını öldürme” durumu. Ben jokeyler klubünün şans oyunları yarışında nereye oynamak istediğini tespit etmesi gerektiğini savunuyorum. Tespitte hata olmaz. :)

2 Comments:

Blogger Murat Kaya said...

TJK halka açılacak veya özelleştirilecek olabilir mi? O yüzden böyle bir hamle yapmış olması mümkün mü??

Bilmem..

18 Kasım, 2005 11:35  
Blogger CigdemZeytin said...

Açıkçası böyle bir durum söz konusuysa ve haberim yoksa yorum farklı bir yöne kayabilir.Gelin görün ki dikkat çekmiş ama kimi sürükler kafamda soru işaretleri yaratıyor.

18 Kasım, 2005 22:26  

Yorum Gönder

<< Home