Çarşamba, Kasım 09, 2005

İZLEMEDEN ÖLME!


Bugüne kadar siname tarihinde iz bırakmış tüm filmlerle ilgili künyelere ve daha fazlasına ulaşabileceğiniz bir kitap. Bilgisi aşağıda ilgilenenler mutlaka olacaktır.:)

Kitap, Genel Editör Steven Schneider önderliğinde 8 ülkeden 57 uluslararası yazarın kaleminden yazılmış 1001 filmin kısa, özlü ve satır satır okunması gereken tanıtım-eleştirilerinden oluşuyor.
‘AYA SEYAHAT’TEN ‘MİLYONLUK BEBEK’E 1001 FİLM 1001 film, 1902 yapımı ‘Le Voyage Dans La Lune’ (Ay’a Seyahat) ile başlıyor ve 2004 yapımı ‘Million Dollar Baby’ (Milyonluk Bebek) ile sona eriyor.
Oscar ödülleri ve Oscar adaylıklarının yanı sıra, Cannes, Berlin ve Venedik Uluslararası Film Festivalleri’nde alınan ödüller ve mansiyonlar da ayrıntılı olarak belirtilmiş.
Filmlerin türlerine göre sınıflandırıldığı bir dizinin yanı sıra, filmlerin hem özgün, hem de İngilizce gösterim adlarını içeren genel dizin ve yönetmen dizini kitabın sonuna eklenerek, mükemmel bir eserin ortaya çıkmasının son aşaması da tamamlanmış.

4 Comments:

Blogger Murat Kaya said...

Bu post'u okurken aklıma bir soru geldi ama metnin içinde cevabı göremediğim için soracağım:

"...8 ülkeden 57 uluslararası yazarın kaleminden yazılmış..."

Bizden kimse var mı? Atilla Dorsay? Mehmet Açar? Uğur Vardan?

Yoksa "yazar" kelimesi ile "Paulo Coelho" benzeri "uluslararası" yazarlar mı anlatılmaya çalışılıyor? Yoksa her yazar uluslararası değil mi? Fazla karıştırdım ben galiba. Sorum bu. Ha bir de: "Kahve arası ne zaman?" :)

09 Kasım, 2005 12:36  
Blogger Başak Kanat said...

Geçenlerde Haşmet Babaoğlu da köşesinde bahsetmişti bu kitaptan...
Ben de çok merak ediyorum, her an alabilirim :)

09 Kasım, 2005 18:14  
Blogger CigdemZeytin said...

Murat sana edinebilirsem bilgisini yollarım. İlk fırsatta.

09 Kasım, 2005 19:01  
Blogger Murat Kaya said...

Oldu. "Ölmeyesim" geldi bir an:)
Bekliyorum.

09 Kasım, 2005 22:19  

Yorum Gönder

<< Home