Perşembe, Eylül 08, 2005

Marilyn Monroe' nun hüznü

Dünya ustalarını da takibe aldım. NIKE'ın yazarı Janet Champ, ve işte son zamanlarda -Marilyn Monroe' nun hüzün dolu güzelliğinden midir, "ama, beni anlamıyorsunuz" bakışını bu kadar iyi yakalamış olan bu fotoğraftan mıdır, yoksa body copy'nin bana "dokunuşundan" mıdır bilmiyorum- bakmaya doyamadığım güzel bir iş. Orijinali çok anlamlı, ben de etkileyiciliğini kaybettirmemeye özen göstererek dilimize çevirdim...
Paylaşmak hatırına :)

Önce orijinali:

"A woman is often measured by the things she cannot control. She is measured by the way her body curves or doesnt curve. By where she is flat or straight or round. She is measured by 36-24-36 and inches and ages and numbers. By all the outside things that don’t add up to who she is on the inside. And so if a woman is to be measured, let her be measured by the things she can control. By who she is and who she is trying to become. Because as every woman knows, measurements are only statistics and statistics lie."

"BİR KADIN genelde kontrolü altında olmayan yönleriyle ölçülür. Vücudunun kıvrılışı, veya kıvrılmayışıyla. Neresi yassı, neresi düz ya da neresi yuvarlak diye. 90-60-90’larla, santimlerle, yaşlarla, sayılarla. Aslında kendi dünyasında kim olduğuyla alakası olmayan dışsal özellikleriyle. Bir kadın madem ölçülecek, bırakın bari kontrol edebildikleriyle ölçülsün. Kim olduğu, ve kim olmaya çalıştığıyla. Çünkü her kadının da bildiği gibi, ölçüm denen şey sadece istatistiktir ve İSTATİSTİKLER YALAN SÖYLER."

Not düşeyim: Çeviride hatam varsa da Champ'den huzurlarınızda özür dilerim. :)

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home